| dc.contributor | Comes Navarro, Maria | |
| dc.contributor.author | Ferrer Sastre, Carlos | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2022-01-21T10:19:10Z | |
| dc.date.issued | 2020-07-24 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/156873 | |
| dc.description.abstract | [cat] La finalitat principal de l’assignatura de Fonaments d’Administració i Gestió (FAG) persegueix que l’alumnat tingui una visió general i pràctica de la creació d’una empresa partint d’una idea de negoci. En aquest Treball de Fi de Màster, seguint l’esquema dels continguts exposats curriculars, es proposa un Aprenentatge Basat en Projectes a FAG, mostrant, a una web, un model guia digital i planificat durant tot el curs de 2n de batxillerat. Aquesta guia inclou sis tasques perquè l’alumnat en equips pugui desenvolupar l’objectiu de l’assignatura: un projecte pla d’empresa. També es desenvolupen diferents estratègies didàctiques i un mecanisme per avaluar de forma compartida i dinàmica. A més, es pretén treballar de forma interdisciplinària amb l’assignatura de Primera Llengua Estrangera II: Anglès mostrant cinc activitats relacionades amb el projecte. Per tant, amb el propòsit d’avançar en un procés d’ensenyament-aprenentatge integral de l’alumnat es mostra aquesta proposta didàctica per potenciar un esperit emprenedor, col·laboratiu i creatiu, per perfeccionar o aprendre noves habilitats digitals, per millorar la capacitat reflexiva i crítica, i per poder entendre la importància que té l’empresa com un sistema d’interrelació amb l’entorn, ja que genera valors que li condicionen una responsabilitat social allà on desenvolupa la seva activitat. | ca |
| dc.description.abstract | [spa] APRENDIZAJE BASADO EN PROYECTOS (ABP): propuesta digital para desarrollar un plan de empresa con responsabilidad social. La finalidad principal de la asignatura de Fundamentos de Administración y Gestión (FAG) persigue que el alumnado tenga una visión general y práctica de la creación de una empresa partiendo de una idea de negocio. En este Trabajo de Fin de Máster, siguiendo el esquema de los contenidos expuestos curriculares, se propone un Aprendizaje Basado en Proyectos en FAG, mostrando, en una aplicación web, un modelo guía digital y planificado durante todo el curso de 2º de bachillerato. Esta guía incluye seis tareas para que el alumnado en grupo pueda desarrollar el objetivo de la asignatura: un proyecto plan de empresa. También se desarrollan diferentes estrategias didácticas y un mecanismo para evaluar de forma compartida y dinámica. Además, se pretende trabajar de forma interdisciplinaria con la asignatura de Primera Lengua Extranjera II: Inglés, mostrando cinco actividades relacionadas con el proyecto. Por lo tanto, con el propósito de avanzar en un proceso de enseñanzaaprendizaje integral del alumnado se muestra esta propuesta didáctica para potenciar un espíritu emprendedor, colaborativo y creativo, para perfeccionar o aprender nuevas habilidades digitales, para mejorar la capacidad reflexiva y crítica, y para poder entender la importancia que tiene la empresa como un sistema de interrelación con el entorno, ya que genera valores que le condicionan una responsabilidad social allí donde desarrolla su actividad. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] PROJECT BASED LEARNING (PBL): digital proposal to develop a socially responsible business plan. The main purpose of the subject Fonaments d’Administració i Gestió (FAG) is to provide students with an overview and practice of creating a company based on a business idea. In this work, following the outline of the curricular contents presented, a Project Based Learning is proposed at FAG, showing, in a web application, a digital and planned guide model throughout the course of 2nd year of high school. This guide includes six tasks for students in groups to develop the goal of the subject: a business plan project. Different teaching strategies and a mechanism for evaluating in a shared and dynamic way are also developed. In addition, the aim is to work in an interdisciplinary way with the subject of Primera Llengua Estrangera II: Anglès, showing five activities related to the project. Therefore, with the aim of advancing in a process of integral teaching-learning of the students, this didactic proposal is shown to promote an entrepreneurial, collaborative and creative spirit, to perfect or learn new digital skills, to improve the reflective and critical capacity, and to be able to understand the importance of the company as a system of interrelation with the environment, as it generates values that condition a social responsibility wherever it develops its activity. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject.other | ABP | ca |
| dc.subject.other | digital | ca |
| dc.subject.other | pla d’empresa | ca |
| dc.subject.other | equips | ca |
| dc.subject.other | proposta didàctica | ca |
| dc.title | APRENENTATGE BASAT EN PROJECTES (ABP): proposta digital per a desenvolupar un pla d'empresa amb responsabilitat social | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T11:08:54Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |