Proposta didàctica per als alumnes de primer curs del Cicle Superior de Guia, Informació i Assistència Turística: Visita virtual per les Ciutats Patrimoni de la Humanitat a Espanya

Show simple item record

dc.contributor Tur Ferrer, Gemma
dc.contributor.author Bordes Guasch, María del Mar
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-21T13:47:28Z
dc.date.available 2022-01-21T13:47:28Z
dc.date.issued 2020-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156888
dc.description.abstract [cat] En aquest TFM es dissenya una proposta didàctica per l’aprenentatge del patrimoni cultural en el Cicle Superior de Guia, Informació i Assistència Turística. En la primera part del treball s’explora el concepte de patrimoni cultural, es revisa la literatura científica per conèixer experiències similar rellevants i s’analitza breument la metodologia que es fa servir a Eivissa. Es tracta d’un projecte multidisciplinari de les Ciutats Patrimoni de la Humanitat a Espanya. Els destinataris són els alumnes de primer curs del Cicle anomenat i es realitza de manera transversal entre els mòduls d’Anglès, Recursos Turístics, i Destinacions Turístiques. Es treballa en grups de quatre per aprendre de manera col·laborativa. Els alumnes aprenen a mesura que van desenvolupant la visita guiada virtual. Moltes de les sessions comencen amb cercles diàlegs per fomentar la cohesió del grup-classe. Les activitats es realitzen amb rutines de pensament, compara i contrasta, folis giratoris, classe invertida i ludificació per tal de fomentar l’autonomia en l’aprenentatge, la participació i mantenir una alta motivació. La avaluació es continua, per utilitzar-la com a reguladora de l’aprenentatge. Els alumnes disposen d’un quart d’hora per sessió per realitzar els diaris d’aprenentatge els quals es pengen al Drive; el professorat assegura una correcta retroalimentació dels dubtes plantejats als diaris. Les TIC s’usen com recurs on cercar la informació, no es fa servir llibres. També com entorn educatiu on compartir les tasques i el treball que se desenvolupa diàriament. Les TIC fomenten el contacte entre companys, però també entre professor-alumnes. És molt important que els alumnes siguin conscients de la funció social que té el seu paper de Guia. Per això, es realitzen cercles diàlegs i xerrades en gran grup sobre la importància de la identitat social i el respecte a la cultura pròpia de cada lloc. Ells seran futurs educadors a través del patrimoni de les ciutats. Fomentaran la identitat cultural dels seus habitants i, la comprensió i respecte dels turistes cap el legat cultural de les ciutats que els acullen. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Didàctica patrimonial ca
dc.subject.other Patrimoni de la Humanitat ca
dc.subject.other educació ca
dc.title Proposta didàctica per als alumnes de primer curs del Cicle Superior de Guia, Informació i Assistència Turística: Visita virtual per les Ciutats Patrimoni de la Humanitat a Espanya ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:09:04Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics