La II Guerra Mundial: Una proposta didàctica per 4t d'ESO. Els mitjans audiovisuals i les eines en xarxa aplicades a l'aprenentatge d'Història.

Show simple item record

dc.contributor Mut Amengual, Bartomeu
dc.contributor.author Gropp, Bettina
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-24T09:21:04Z
dc.date.issued 2020-07-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156896
dc.description.abstract [cat] La generació dels nadius digitals manté una estreta relació amb tot tipus de dispositius, i la xarxa és la principal font d’informació que utilitza. Aquest treball final de màster parteix de la detecció d’una doble necessitat: incorporar de forma efectiva i eficient les TIC a l’aprenentatge de matèries que no hi estan directament relacionades, i educar els alumnes en les bones pràctiques pel que fa a la utilització d’aquests mitjans. Amb aquest doble propòsit presentem una proposta didàctica que té com objectiu principal l’aprenentatge de continguts curriculars concrets de l’àrea de Ciències Socials (La II Guerra Mundial) basada en l’aplicació d’eines audiovisuals digitals i en xarxa, en la que els alumnes assimilen els continguts a través d’una investigació que culmina amb la creació de continguts didàctics audiovisuals i la seva presentació pública, acompanyada d’una exposició oral. Transversalment, no només es treballa l'adquisició de destreses digitals, sinó també el bon ús de les TIC, aspectes bàsics de la legislació, l’ètica i el respecte pels drets d’autor i la propietat intel·lectual, la discriminació de les fonts d’informació, i la recerca del màxim rigor en la transmissió d’informació i la difusió de coneixements. I també les habilitats fonamentals pel que fa a l’expressió i la comunicació en un marc acadèmic. En definitiva, es contribueix a donar als alumnes, al mateix temps que adquireixen coneixements d’història, un conjunt d’eines i valors per afrontar amb èxit el seu futur acadèmic i personal en la nova Societat de la Informació. ca
dc.description.abstract [eng] The generation of digital natives has a close relationship to all kinds of devices, and the internet is their main source of information. This master's thesis is based on the determination of a double need: to integrate Information and communications Technology (ICT) effectively and efficiently in the studying of subjects that are not directly related to it, and to educate students in the responsible use of it. For this dual purpose, we present a didactic proposal whose main objective is the studying of specific curricular contents in the area of Social Sciences (World War II) based on the application of digital and networked audiovisual tools, in which students assimilate the contents through research that culminates in the creation of audiovisual didactic content and its public presentation, accompanied by an oral presentation. Interdisciplinary in nature, not only will students acquire digital skills but they will also learn best practices in ICT in learning, basic aspects of legislation, ethics and respect for copyright and intellectual property, how to critically assess sources of information, and the search for the utmost rigor in the transmission of information and the dissemination of knowledge. Students will also gain the fundamental skills in terms of expression and communication in an academic setting. In conclusion, it helps to give students, at the same time as acquiring knowledge of history, a set of tools and values to successfully face their academic and personal future in the new information society. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other Competències digitals ca
dc.subject.other Mitjans audiovisuals ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other II Guerra Mundial ca
dc.subject.other ICT ca
dc.subject.other digital competencies ca
dc.subject.other audiovisual media ca
dc.subject.other history ca
dc.subject.other II World War ca
dc.title La II Guerra Mundial: Una proposta didàctica per 4t d'ESO. Els mitjans audiovisuals i les eines en xarxa aplicades a l'aprenentatge d'Història. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:09:06Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics