[cat] A la Universitat de les Illes Balears (UIB), i dins el marc de la Llei 7/2007, de 12
d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), s’inicia a l’any 2018 la primera
experiència d’avaluació de la carrera professional horitzontal del personal funcionari
d’administració i serveis.
El present treball pretén aportar algunes propostes de millora al sistema d’avaluació
de la carrera professional horitzontal, i especialment al bloc dedicat a l’avaluació o
gestió per objectius.
Per tant, a partir de l’anàlisi d’altres sistemes d’avaluació de la carrera professional
horitzontal a l’administració pública (que inclouen la gestió per objectius), de la
metaavaluació elaborada per la CARHU (Comissió Assessora de Recursos Humans), i
finalment, de la recopilació de suggeriments, queixes i comentaris rebuts al SEQUA de
part del personal d’administració i serveis que ha participat durant el 2018 en
l’avaluació de la carrera professional horitzontal, s’ha elaborat tot un argumentari i tota
una sèrie de propostes amb la intencionalitat de plasmar o fer visibles les percepcions i
opinions de tot el personal d’aquesta universitat, amb el que aporten les teories sobre
avaluació i gestió sobre el que hauria de ser un sistema d’avaluació d’aquestes
característiques. Trobar un sistema que s’ajusti a les necessitats i objectius d’una
institució com és la UIB (Universitat de les Illes Balears) i que a la vegada satisfaci al
personal que hi treballa no és baladí, i suposa un procés d’anàlisi i de canvi institucional
important.
Qualsevol procés o sistema d’avaluació implica un gran esforç (en temps, en
recursos, etc.) que ha donar com a resultat una satisfacció positiva, tant de les persones
que hi participen, com de la institució; no és una tasca senzilla, emperò per poder
millorar i avançar cap a l’excel·lència com a institució i com a servei públic, es veu
necessari entrar en profunditat a la cultura de l’avaluació amb tot el que això implica.