[cat] Aquest Treball de Fi de Màster presenta diverses finalitats. En primer lloc, l’anàlisi
de la coeducació actual en l’Educació Primària, que sorgeix arran de tota una història de
l’educació i de la construcció del gènere. Continua amb l’estudi de com es realitza la
formació per a estudiants de magisteri i així com s’enllaça amb la perspectiva del gènere.
Això es treballa mitjançant una recerca teoria de les assignatures que ofereixen les
universitats espanyoles i la comparació entre algunes de les institucions. A més, es
proposen algunes alteratives, que puguin plantejar canvis beneficiosos en el procés
d’ensenyament-aprenentatge de l’educació, com són la simulació d’una guia docent per
al grau d’educació primària i un grup de discussió per parlar sobre l’adequació d’aquesta
guia. Acaba amb una sèrie de conclusions que permeten sintetitzar la tasca realitzada.
[eng] This work has several purposes. In the first place, the analysis of current co-education
in Primary Education, which arises from a whole history of education and the construction
of gender. It continues with the study of how the training for teaching students is carried
out and how it is linked to the gender perspective. This is worked through a theoretical
research of the subjects offered by Spanish universities and the comparison between some
of the institutions. In addition, some alternatives are proposed, which may pose beneficial
changes in the teaching-learning process of education, such as the simulation of a teaching
guide for the primary education degree and a discussion group to talk about the adequacy
of this guide. It ends with a set of conclusions which allows to synthesize the work done.