[cat] Aquest Treball de Fi de Màster pretén analitzar diferents metodologies innovadores per
tal de mostrar la importància de treballar a partir dels interessos i les capacitats dels
infants i, així, permetre que aprenguin seguint els seus propis ritmes, acompanyant i
treballant la inclusió de tots dins una mateixa aula.
A través d’aquest vull analitzar la inclusió en dues escoles amb metodologies
innovadores, escoles que treballen a través de projectes de treball i ambients
d’aprenentatge, i de quina manera ho fan.
Per poder dur a terme aquesta anàlisi he realitzat una observació a diferents aules
d’aquestes escoles, així com també diferents qüestionaris a personal docent i famílies
d’aquests dos centres. Entre els principals resultats destaca el paper del docents perquè
en els qüestionaris expliquen com treballen la inclusió a les seves aules.
[eng] This Master's Thesis aims to analyze different innovative methodologies for such as to
show the importance of working from the interests and capabilities of the children and
thus allow them to learn at their own pace, accompanying and working on the inclusion
of all within the same classroom.
Through this I want to analyze the inclusion in two schools with innovative
methodologies, schools that work through work projects and environments learning, and
how they do it.
In order to carry out this analysis I made an observation in different classrooms of these
schools, as well as different questionnaires to teachers and families of these two centers.
Among the main results, the most important is the role of teachers because in the
questionnaires they explain how inclusion works in their classrooms.