[cat] Aquest estudi pretén conèixer els referent teòrics de les Comunitats
d’Aprenentatge i dels grups interactius (GI) com a palanca per aconseguir una
transformació educativa cap a contextos inclusius que garanteixin la presència,
la participació i el progrés de tots. A més, se contempla l’aprenentatge dialògic
com el camí per desenvolupar amb èxit les habilitats i les capacitats de tots els
infants oferint les mateixes oportunitats dins contextos d’igualtat i solidaritat.
Les experiències de dos centres educatius, a partir de l’aprenentatge dialògic i
de la pràctica dels GI, posen de manifest les fortaleses que aporten aquests
plantejaments educatius aprofitant la diversitat personal i professional de tots
els membres de la comunitat educativa.
[eng] This study seeks to understand the theoretical referent of learning communities
and interactive groups (GI) as a lever for an educational transformation towards
inclusive contexts that guarantee the presence, participation and progress of all.
In addition, dialogical learning is contemplated as the way to successfully
develop the skills and abilities of all children by offering the same opportunities
in equal and solidarity contexts. The experiences of two educational centres,
based on dialogic learning and the practice of GI, reveal the strengths of these
educational approaches, taking advantage of the personal and professional
diversity of all the members of the educational community.