La por a parlar en públic: factors relacionats i programes d'entrenament en estudiants universitaris

Show simple item record

dc.contributor Pades Jiménez, Antonia
dc.contributor.author Salom Rullan, Marta
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-02-14T10:30:39Z
dc.date.available 2022-02-14T10:30:39Z
dc.date.issued 2022-02-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157557
dc.description.abstract [cat] Introducció: parlar en públic és una habilitat social avançada que es requerida a moltes sortides professionals i, a la vegada, és una de les pors més prevalents en les persones. Afecta de manera predominant a la població universitària i molts d’autors han anat plantejant diverses estratègies per abordar-la. Objectius: el present objectiu d’aquest treball és descriure la por a parlar en públic en l’alumnat universitari, explicar quins són els seus factors relacionats i descriure alguns exemples de programes d’entrenament que es poden aplicar a dita població. Estratègia i resultats: és realitza una recerca bibliogràfica dins les distintes bases de dates de l’àrea de psicologia i sanitària tant nacionals com internacionals (Pubmed, Dialnet, WOS, Scopus, IBECS i Eric). Es troben 20 articles rellevants per al treball. Discussió: el temor a parlar en públic és relaciona amb diversos conceptes de la psicologia com l’ansietat, la aprensió comunicativa i la il·lusió de transparència. Es presenten tres programes d’entrenament diferents que poden ser aplicat als estudiants universitaris i que provenen de distintes estratègies de teràpia. Conclusió: lwa por a parlar en públic condueix a moltes conseqüències per a qui la sofreix i és una habilitat que s’hauria d’ensenyar des de la etapa escolar. S’obté la importància d’un entrenament eficaç per a disminuir el nivell d’ansietat i aconseguir estratègies per afrontar amb èxit l’exposició a aquest temor. ca
dc.description.abstract [spa] Introducción: hablar en público es una habilidad social avanzada que se requiere en muchas salidas profesionales y, a la vez, es uno de los miedos más prevalentes en las personas. Afecta de manera predominante a la población universitaria y muchos autores han planteado diversas estrategias para abordarla. Objetivo: el presente objetivo de este trabajo es describir el miedo a hablar en público en el alumnado universitario, explicar cuáles son sus factores relacionados y describir algunos ejemplos de programas de entrenamiento que se pueden aplicar a dicha población. Estrategia y resultados: se realiza una búsqueda bibliográfica en distintas bases de datos del área de psicología y sanidad, tanto nacionales como internacionales (Pubmed, Dialnet, WOS, Scopus, IBECS y Eric). Se encuentran 20 artículos relevantes para el trabajo. Discusión: el temor de hablar en público se relaciona con diversos conceptos de la psicología como la ansiedad, la aprensión comunicativa y la ilusión de transparencia. Se presentan tres programas de entrenamiento diferentes que pueden ser aplicados a los estudiantes universitarios y que provienen de distintas estrategias de terapia. Conclusión: El miedo de hablar en público conlleva muchas consecuencias para quien lo sufre y es una habilidad que se tiene que enseñar desde la etapa escolar. Se ha visto la importancia de un entrenamiento eficaz para disminuir el nivel de ansiedad y conseguir estrategias para afrontar con éxito la exposición a este temor. ca
dc.description.abstract [eng] Introduction: public speaking is an advanced social skill required in many career opportunities and, at the same time, it is one of the most prevalent fears in people. It predominantly affects the university population and many authors have proposed various strategies to address it. Objective: the present objective of this work is to describe the fear of public speaking in university students, to explain which are its related factors and some examples of training that can be applied to this population. Strategy and results: a bibliographic search was carried out in different national and international databases in the area of psychology and health (Pubmed, Dialnet, WOS, Scopus, IBECS and Eric). Twenty articles relevant to the work were found. Discussion: the fear of public speaking is related to various concepts of psychology such as anxiety, communicative apprehension and the illusion of transparency. Three different training programs are presented that can be applied to university students and that come from different therapy strategies. Conclusion: fear of public speaking has many consequences for those who suffer from it and it is a skill that has to be taught from the school stage. We have seen the importance of effective training to reduce the level of anxiety and to achieve strategies to successfully face exposure to this fear. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 614 - Higiene i salut pública. Contaminació. Prevenció d'accidents. Infermeria ca
dc.subject.other Miedo ca
dc.subject.other habla ca
dc.subject.other estudiantes ca
dc.subject.other ansiedad ca
dc.subject.other programa de entrenamiento ca
dc.subject.other miedo a hablar en público ca
dc.title La por a parlar en públic: factors relacionats i programes d'entrenament en estudiants universitaris ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics