La influència del TDAH i el Tempo Cognitiu Lent en el rendiment escolar i les relacions interpersonals

Show simple item record

dc.contributor Servera Barceló, Mateu
dc.contributor.author Llompart Picó, Maria Antònia
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-02-15T10:28:36Z
dc.date.available 2022-02-15T10:28:36Z
dc.date.issued 2022-02-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157615
dc.description.abstract [cat] Aquest estudi té l’objectiu de comparar la diferència en símptomes d’inatenció (IN) i tempo cognitiu lent (TCL) entre un grup d’infants amb trastorn del neurodensenvolupament i un grup d’infants normotípic ambdós alumnes d’aules normals d’educació primària. I a més, poder analitzar la capacitat predictiva de inatenció i tempo cognitiu lent sobre les variables rendiment acadèmic, relacions socials i hiperactivitat motora. Els resultats indiquen que el grup clínic presenta de manera significativa més problemes en inatenció i TCL, tant en pares com mestres, en comparació amb el grup normotípic. A més, es conclou que la inatenció prediu símptomes d’hiperactivitat mentre que el TCL no, que en l’àmbit de funcionament social la naturalesa d’interacció pot ser diferent, ja que en pares té més pes la inatenció mentre que en mestres el TCL, i que ni la inatenció ni el TCL tenen una capacitat predictiva significativa sobre el rendiment acadèmic. ca
dc.description.abstract [eng] This study has the aim to compare the difference in symptoms of inattention and sluggish cognitive tempo between a group of children with neurodevelopment disorder and a group of normotypic children, both students from primary school. Moreover, it analyses the predictive capacity of inattention and sluggish cognitive tempo about the variable’s academic performance, social relationships and motor hyperactivity. The results indicate that the clinical group presents significantly more problems in inattention and TCL, both in parents and teachers, compared to the normotypic group. In addition, it is concluded that inattention predicts symptoms of hyperactivity while TCL does not. The nature of interaction can be different in the social sphere because as parents think the inattention is more important while in teachers TCL is more important. Whereas, neither inattention nor TCL have a significant predictive capacity on academic performance. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject.other inatenció ca
dc.subject.other tempo cognitiu lent ca
dc.subject.other relacions socials ca
dc.subject.other rendiment acadèmic ca
dc.title La influència del TDAH i el Tempo Cognitiu Lent en el rendiment escolar i les relacions interpersonals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics