dc.contributor |
Servera Barceló, Mateu |
|
dc.contributor.author |
Llompart Picó, Maria Antònia |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-15T10:28:36Z |
|
dc.date.available |
2022-02-15T10:28:36Z |
|
dc.date.issued |
2022-02-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157615 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest estudi té l’objectiu de comparar la diferència en símptomes d’inatenció (IN) i tempo
cognitiu lent (TCL) entre un grup d’infants amb trastorn del neurodensenvolupament i un
grup d’infants normotípic ambdós alumnes d’aules normals d’educació primària. I a més,
poder analitzar la capacitat predictiva de inatenció i tempo cognitiu lent sobre les variables
rendiment acadèmic, relacions socials i hiperactivitat motora. Els resultats indiquen que el
grup clínic presenta de manera significativa més problemes en inatenció i TCL, tant en pares
com mestres, en comparació amb el grup normotípic. A més, es conclou que la inatenció
prediu símptomes d’hiperactivitat mentre que el TCL no, que en l’àmbit de funcionament
social la naturalesa d’interacció pot ser diferent, ja que en pares té més pes la inatenció
mentre que en mestres el TCL, i que ni la inatenció ni el TCL tenen una capacitat predictiva
significativa sobre el rendiment acadèmic. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This study has the aim to compare the difference in symptoms of inattention and sluggish
cognitive tempo between a group of children with neurodevelopment disorder and a group of
normotypic children, both students from primary school. Moreover, it analyses the predictive
capacity of inattention and sluggish cognitive tempo about the variable’s academic
performance, social relationships and motor hyperactivity. The results indicate that the
clinical group presents significantly more problems in inattention and TCL, both in parents
and teachers, compared to the normotypic group. In addition, it is concluded that inattention
predicts symptoms of hyperactivity while TCL does not. The nature of interaction can be
different in the social sphere because as parents think the inattention is more important while
in teachers TCL is more important. Whereas, neither inattention nor TCL have a significant
predictive capacity on academic performance. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
159.9 - Psicologia |
ca |
dc.subject.other |
inatenció |
ca |
dc.subject.other |
tempo cognitiu lent |
ca |
dc.subject.other |
relacions socials |
ca |
dc.subject.other |
rendiment acadèmic |
ca |
dc.title |
La influència del TDAH i el Tempo Cognitiu Lent en el rendiment escolar i les relacions interpersonals |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|