L’impacte de l’ús d’eines tecnològiques sobre la participació de l’alumnat a l’aula de música

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Serra Marín, Laura
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-15T11:31:43Z
dc.date.issued 2021-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157627
dc.description.abstract [cat] Vivim en una societat on la tecnologia està integrada en el nostre dia a dia i cada vegada més en el sistema educatiu actual. L’alumnat està envoltat d’aparells i eines tecnològiques que li permeten accedir a un gran ventall d’informació amb un simple clic. Un ús apropiat d’aquestes eines tecnològiques poden servir per augmentar i millorar l’interès, la implicació i motivació de l’alumnat en totes les disciplines educatives (Francis, 2017). Aquest estudi pretén conèixer la influència d’una eina tecnologica sobre diversos indicadors acadèmics, en específic sobre la implicació i la motivació de l’alumnat en la etapa de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) a l’assignatura de música. Per a això, s’ha dut a terme un disseny descriptiu i correlacional a través d’un mètode quantitatiu, sobre una mostra de 104 alumnes, corresponents als cursos de 1er d’aquesta etapa educativa a l'assignatura de música. Els resultats mostren que hi havia una diferència significativa entre el grup control i l’experimental en relació als nivells d'implicació, evidenciant que la utilització de recursos tecnològics a l’aula de música té un potencial en la millora d’indicadors d’implicació. A més, els resultats mostren que són les dimensions afectives i emocionals les que tenen una major incidència sobre la implicació de l’alumnat posant en evidència que les intervencions educatives encaminades a millorar la implicació i motivació de l’alumnat haurien de treballar la implicació emocional d’aquest. No obstant això, els resultats d’aquest treball no es poden generalitzar degut al context en el que s’ha realitzat l’estudi i diverses limitacions que fan veure la necessitat de realitzar més estudis experimentals que incloguin metodologies mixtes per entendre amb més profunditat el concepte implicació de l’alumnat i com es pot millorar a través d’eines tecnològiques. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other innovació educativa ca
dc.subject.other música ca
dc.subject.other implicació ca
dc.subject.other motivació ca
dc.title L’impacte de l’ús d’eines tecnològiques sobre la participació de l’alumnat a l’aula de música ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:01:45Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics