dc.contributor |
Berbel Gómez, Noemy |
|
dc.contributor.author |
Serra Marín, Laura |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-15T11:31:43Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157627 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Vivim en una societat on la tecnologia està integrada en el nostre dia a dia i cada
vegada més en el sistema educatiu actual. L’alumnat està envoltat d’aparells i eines
tecnològiques que li permeten accedir a un gran ventall d’informació amb un simple
clic. Un ús apropiat d’aquestes eines tecnològiques poden servir per augmentar i
millorar l’interès, la implicació i motivació de l’alumnat en totes les disciplines
educatives (Francis, 2017). Aquest estudi pretén conèixer la influència d’una eina
tecnologica sobre diversos indicadors acadèmics, en específic sobre la implicació i
la motivació de l’alumnat en la etapa de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) a
l’assignatura de música. Per a això, s’ha dut a terme un disseny descriptiu i
correlacional a través d’un mètode quantitatiu, sobre una mostra de 104 alumnes,
corresponents als cursos de 1er d’aquesta etapa educativa a l'assignatura de
música. Els resultats mostren que hi havia una diferència significativa entre el grup
control i l’experimental en relació als nivells d'implicació, evidenciant que la utilització
de recursos tecnològics a l’aula de música té un potencial en la millora d’indicadors
d’implicació. A més, els resultats mostren que són les dimensions afectives i
emocionals les que tenen una major incidència sobre la implicació de l’alumnat
posant en evidència que les intervencions educatives encaminades a millorar la
implicació i motivació de l’alumnat haurien de treballar la implicació emocional
d’aquest. No obstant això, els resultats d’aquest treball no es poden generalitzar
degut al context en el que s’ha realitzat l’estudi i diverses limitacions que fan veure
la necessitat de realitzar més estudis experimentals que incloguin metodologies
mixtes per entendre amb més profunditat el concepte implicació de l’alumnat i com
es pot millorar a través d’eines tecnològiques. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
TIC |
ca |
dc.subject.other |
innovació educativa |
ca |
dc.subject.other |
música |
ca |
dc.subject.other |
implicació |
ca |
dc.subject.other |
motivació |
ca |
dc.title |
L’impacte de l’ús d’eines tecnològiques sobre la participació de l’alumnat a l’aula de música |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:01:45Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|