dc.contributor |
Comas Forgas, Rubén Lluc |
|
dc.contributor.author |
Barceló Gómez, Carla |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-16T08:17:06Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157661 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball revisa i analitza el fenomen del plagi acadèmic com una de
les conductes acadèmiques deshonestes cada vegada més recurrents entre
l’alumnat de secundària. Tot i que les males pràctiques acadèmiques han estat
àmpliament abordades en diferents estudis, hi ha una manca preocupant
d’investigacions i intervencions de caire educatiu/formatiu relacionades amb el
plagi acadèmic en l’àmbit de secundària. Per això i donat l’increment alarmant
d’alumnes que fan ús d’accions fraudulentes que qüestionen la integritat
acadèmica dels centres educatius, aquest TFM neix com a resposta a la
necessitat d’abordar el plagi acadèmic en l’àmbit de l’educació secundària. Fruit
d’aquesta realitat a les aules, exempta de cap legislació o reglament intern a
nivells educatius preuniversitaris, germina la necessitat de prendre consciència
sobre la magnitud i severitat del problema. Així doncs, es proposa un programa
de formació adreçat a la comunitat educativa de cara a prevenir les pràctiques
poc ètiques i acadèmicament deshonestes, concretament la comissió de plagi
en treballs acadèmics. La proposta didàctica va dirigida per una banda, a
l’alumnat de quart curs de secundària des de l’assignatura de Biologia i
Geologia la qual inclou activitats destinades a afavorir les bones pràctiques
acadèmiques i investigadores que afavoreixin l’ús correcte de la informació i el
respecte a la propietat intel·lectual i per una altra, als docents dels centres
educatius responsables del seguiment i control del procés d’elaboració de
treballs acadèmics de qualitat. La millora de les competències informacionals i
de l’alfabetització documental es presenten com estratègies necessàries per no
cometre plagi acadèmic i infringir drets ètics i morals de la propietat
intel·lectual, i en definitiva, com a mesures per fer front a aquesta realitat. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Educació secundària |
ca |
dc.subject.other |
integritat acadèmica |
ca |
dc.subject.other |
plagi acadèmic |
ca |
dc.subject.other |
competències informacionals |
ca |
dc.subject.other |
alfabetització informacional |
ca |
dc.title |
La integritat acadèmica en l'educació secundària: Programa educatiu de prevenció front el plagi |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:03:36Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|