Per la vall de Coanegra a través de la geografia. Un itinerari didàctic per a alumnes de segon de batxillerat

Show simple item record

dc.contributor Ordinas Garau, Antoni
dc.contributor.author Llabrés Ferrer, Elisabet
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T08:39:27Z
dc.date.issued 2021-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157665
dc.description.abstract [cat] Els itineraris didàctics resulten ser un recurs educatiu tan vàlid com qualsevol altre, encara que hi ha una idea generalitzada que preveu que tot allò que sobresurt de les parets d’un centre educatiu ja no té un caràcter propi del procés d’ensenyament i aprenentatge. Doncs és aquí, mitjançant la demostració que els continguts curriculars de qualsevol etapa educativa es poden tractar d’igual manera mitjançant metodologies que potencien l’experimentació i l’aprenentatge actiu, que guanya pes el disseny de l’itinerari que es desenvolupa en aquest treball per a alumnes de geografia de segon de batxillerat. I en aquest parer, la vall de Coanegra resulta ser un lloc idoni per desenvolupar l’itinerari gràcies a la quantitat d’informació ambiental, històrica, cultural i paisatgística que hi convergeix. Tot plegat, l’alumnat aprendrà els continguts propis de la matèria de geografia a partir de la vivència en el medi d’aquests continguts i mitjançant el desenvolupament d’un quadern de camp, mentre el professor/a els ajuda a assolir aquests coneixements. Alhora, els continguts merament acadèmics que adquirirà l’alumnat, es combinaran amb l’adquisició d’un sentit de responsabilitat per a la preservació del medi ambient i per a la protecció del territori. ca
dc.description.abstract [eng] Els itineraris didàctics resulten ser un recurs educatiu tan vàlid com qualsevol altre, encara que hi ha una idea generalitzada que preveu que tot allò que sobresurt de les parets d’un centre educatiu ja no té un caràcter propi del procés d’ensenyament i aprenentatge. Doncs és aquí, mitjançant la demostració que els continguts curriculars de qualsevol etapa educativa es poden tractar d’igual manera mitjançant metodologies que potencien l’experimentació i l’aprenentatge actiu, que guanya pes el disseny de l’itinerari que es desenvolupa en aquest treball per a alumnes de geografia de segon de batxillerat. I en aquest parer, la vall de Coanegra resulta ser un lloc idoni per desenvolupar l’itinerari gràcies a la quantitat d’informació ambiental, històrica, cultural i paisatgística que hi convergeix. Tot plegat, l’alumnat aprendrà els continguts propis de la matèria de geografia a partir de la vivència en el medi d’aquests continguts i mitjançant el desenvolupament d’un quadern de camp, mentre el professor/a els ajuda a assolir aquests coneixements. Alhora, els continguts merament acadèmics que adquirirà l’alumnat, es combinaran amb l’adquisició d’un sentit de responsabilitat per a la preservació del medi ambient i per a la protecció del territori. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Itinerari didàctic ca
dc.subject.other geografia ca
dc.subject.other vall de Coanegra ca
dc.subject.other batxillerat ca
dc.subject.other aprenentatge vivencial ca
dc.subject.other didactic itinerary ca
dc.subject.other geography ca
dc.subject.other Coanegra valley ca
dc.subject.other baccalaureate ca
dc.subject.other experiential learning ca
dc.title Per la vall de Coanegra a través de la geografia. Un itinerari didàctic per a alumnes de segon de batxillerat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:37Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics