Proposta didàctica sobre el cinema com a metodologia en l'ensenyament de la història

Show simple item record

dc.contributor Oliver Trobat, Miquel Francesc
dc.contributor.author Vidal Bosch, Miquel Xavier
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T08:48:46Z
dc.date.available 2022-02-16T08:48:46Z
dc.date.issued 2021-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157668
dc.description.abstract [cat] Tot i la seva gran eficàcia per potenciar l’aprenentatge significatiu i durador en els alumnes, el cinema es troba excessivament mal emprat a les aules de 1r de Batxillerat. És necessari, doncs, un anàlisi de la seva relació amb l’educació i la història, i una proposta d’aplicació didàctica a l’assignatura d’Història del Món Contemporani. Inicialment, s’explicarà el procés de recerca de bibliografia, per indicar els buscadors i els mètodes més adients per trobar informació científica. En el present TFM, el bloc I es basa en el marc conceptual que acompanya l’anàlisi posterior (bloc II), el qual consta de distints apartats on s’inclou informació dels experts i es constitueix la teoria i la història de les relacions entre cinema, educació i estudi històric, centrant-se en eixos com les aportacions educatives del cinema, la relació entre ficció cinematogràfica i realitat històrica, les avantatges i inconvenients d’aquest medi com a recurs didàctic, etc. En tercer lloc, el bloc III està constituït per la proposta didàctica que es vol lliurar en aquest treball, la qual es basa en distints apartats per explicar les passes que ha de seguir un docent per elaborar aquesta proposta en concret a l’aula i enquadrar-la dins el marc educatiu actual. Després, s’hi exemplifica una enquesta de satisfacció que l’alumnat podria contestar per afavorir una autocrítica posterior del professor, i s’exposen els mètodes d’avaluació que es poden seguir de cara a les activitats i tasques proposades. ca
dc.description.abstract [eng] Despite its great efficiency to enhance significant and lasting learning in the students, Cinema is actually been mistreated at High School 1st year’s classrooms. It is necessary, then, to make an analysis of his relationship with Education and History, as well as a didactic approach at History of the Contemporary World course. At the beginning, it will be explained the process of bibliography research, to indicate the best searchers and methods to find scientific information. In this work, ``Bloc I´´ is based on the theoretical framework that accompanies the following analysis (``Bloc II´´), which is composed by different sections to explain the experts information and establish the theory and history of the relationships between Cinema, Education and History, focusing in things like the Cinema’s educational contributions, the relationship between film fiction and historical reality, the advantages and disadvantages of Cinema as a didactic resource, etc. In third place, ``Bloc III´´ will be composed by the didactic approach itself, which is built by different sections to explain the steps a teacher has to follow to elaborate this approach in a specific classroom and to frame it within the current educational framework. Finally, there is a satisfaction survey that students would answer to increase a teacher’s self-criticism. There are also been exposed the evaluation methods to follow with all the activities and works of this approach. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Audiovisual ca
dc.subject.other cinema ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other història ca
dc.subject.other proposta ca
dc.subject.other Audiovisual ca
dc.subject.other Approach ca
dc.subject.other Cinema ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other History ca
dc.title Proposta didàctica sobre el cinema com a metodologia en l'ensenyament de la història ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:38Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics