[cat] La meva proposta és causada pel fet de la mancança de coneixements
d'harmonia per part dels alumnes de secundària i la falta de mitjans per posarho amb pràctica.
Considero que la part harmònica és fonamental en la música i no tan sols es pot
tractar des d'una perspectiva conceptual o matemàtica, sinó que també té molt
a veure amb la part sensorial de les persones i això enriqueix a la part
lingüística, ja que els humans necessitem expressar els nostres sentiments i
percepcions a través de la parla, per tant, necessitem escoltar l'harmonia,
poder-la percebre i expressar els seus colors mitjançant el lèxic per descriure el
que se sent a través d'ella.
En aquest TFM es pretén demostrar que fins el dia d'avui, els alumnes de
secundària, no han pogut comprovar ni experimentar de manera prou fluida la
part harmònica per ells mateixos.
Davant el buit que envolta a aquesta qüestió he decidit posar de manifest que
l'assignatura de música té un gran dèficit a l'hora d'explicar l'harmonia, doncs,
com més endavant veurem, en els instruments Orff que hi ha a disposició de
l'alumnat no es poden fer acords per individual i per tant l'harmonia queda
limitada no tan sols als instruments monofònics: flauta, veu, triangle... sinó
també als polifònics: xilòfons, metal·lòfons, carillons....
A partir d'aquí, es pretén fomentar la part musical harmònica mitjançant un
sistema que permetrà experimentar a l'alumne a través d'aquest. Així doncs, el
projecte proporciona coneixements musicals harmònics, crítica musical,
independència harmònica i auditiva, cultura musical, competència digital, a
més de brindar l'oportunitat de descobrir i compartir noves sensacions i
llenguatges amb els companys.
Un dels principals objectius és fomentar la creativitat musical dels alumnes (dins
uns marges). Per fer això possible, abans cal explicar les primeres pautes de
7
l'harmonia de forma planera, amb paraules associades a sensacions, a
través d'un teclat MIDI què anirà connectat a un ordinador per poder fer acords i
escoltar-los per uns auriculars què aniran endollats al teclat de cada alumne.
Tot plegat ens serveix per innovar un sistema a través de noves tècniques i així
poder teixir un pont entre la música i la informàtica, tot plegat ens donarà
l'oportunitat d'aprendre harmonia a través d'un sistema digital de teclats.