dc.contributor |
Vallespir Amengual, Maria |
|
dc.contributor.author |
Llinàs Arias, Pere |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-16T10:50:27Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157678 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El joc ens acompanya des de petits: Emprem el joc per relacionar-nos i per a descobrir el nostre entorn i, tot i que el joc és una acció planera, el pes d’aquest minva a mesura que creixem. En aquest treball es pretén explorar com es poden introduir el joc i els seus beneficis – des de la cohesió de grup a l’aprenentatge significatiu – en una classe d’educació secundària, concretament en la matèria de biologia i geologia. Per fer-ho, s’ha realitzat una recerca bibliogràfica de dues aproximacions del joc a l’educació formal: la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs. La gamificació es basa en l’ús d’elements propis dels jocs en un entorn no lúdic, mentre que a l’ABJ s’adapta un joc a fi que un dels seus objectius sigui l’aprenentatge. A més de la revisió teòrica, s’han elaborat una sèrie de propostes per introduir la gamificació i l’ABJ a l’aula. Les propostes plantejades són diversificades i tenen una alta transferibilitat a l’aula. En conjunt, creiem que aquestes propostes poden servir perquè docents s’animin a implementar la gamificació i l’ABJ a l’aula, i que aquestes metodologies contribueixin a la millora de la cohesió de grup i a l’aprenentatge de la biologia i la geologia. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] El joc ens acompanya des de petits: Emprem el joc per relacionar-nos i per a descobrir el nostre entorn i, tot i que el joc és una acció planera, el pes d’aquest minva a mesura que creixem. En aquest treball es pretén explorar com es poden introduir el joc i els seus beneficis – des de la cohesió de grup a l’aprenentatge significatiu – en una classe d’educació secundària, concretament en la matèria de biologia i geologia. Per fer-ho, s’ha realitzat una recerca bibliogràfica de dues aproximacions del joc a l’educació formal: la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs. La gamificació es basa en l’ús d’elements propis dels jocs en un entorn no lúdic, mentre que a l’ABJ s’adapta un joc a fi que un dels seus objectius sigui l’aprenentatge. A més de la revisió teòrica, s’han elaborat una sèrie de propostes per introduir la gamificació i l’ABJ a l’aula. Les propostes plantejades són diversificades i tenen una alta transferibilitat a l’aula. En conjunt, creiem que aquestes propostes poden servir perquè docents s’animin a implementar la gamificació i l’ABJ a l’aula, i que aquestes metodologies contribueixin a la millora de la cohesió de grup i a l’aprenentatge de la biologia i la geologia. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.subject.other |
Joc |
ca |
dc.subject.other |
Jugar |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge Basat en Jocs |
ca |
dc.subject.other |
Gamificació |
ca |
dc.subject.other |
Biologia i Geologia |
ca |
dc.subject.other |
Play |
ca |
dc.subject.other |
Game |
ca |
dc.subject.other |
Gamification |
ca |
dc.subject.other |
Game-based learning |
ca |
dc.subject.other |
Biology and Geology |
ca |
dc.title |
Aplicació de la Gamificació i l'Aprenentatge Basat en Jocs a les Matèries de Biologia i Geologia |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:03:47Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|