Aplicació de la Gamificació i l'Aprenentatge Basat en Jocs a les Matèries de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Vallespir Amengual, Maria
dc.contributor.author Llinàs Arias, Pere
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T10:50:27Z
dc.date.issued 2021-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157678
dc.description.abstract [cat] El joc ens acompanya des de petits: Emprem el joc per relacionar-nos i per a descobrir el nostre entorn i, tot i que el joc és una acció planera, el pes d’aquest minva a mesura que creixem. En aquest treball es pretén explorar com es poden introduir el joc i els seus beneficis – des de la cohesió de grup a l’aprenentatge significatiu – en una classe d’educació secundària, concretament en la matèria de biologia i geologia. Per fer-ho, s’ha realitzat una recerca bibliogràfica de dues aproximacions del joc a l’educació formal: la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs. La gamificació es basa en l’ús d’elements propis dels jocs en un entorn no lúdic, mentre que a l’ABJ s’adapta un joc a fi que un dels seus objectius sigui l’aprenentatge. A més de la revisió teòrica, s’han elaborat una sèrie de propostes per introduir la gamificació i l’ABJ a l’aula. Les propostes plantejades són diversificades i tenen una alta transferibilitat a l’aula. En conjunt, creiem que aquestes propostes poden servir perquè docents s’animin a implementar la gamificació i l’ABJ a l’aula, i que aquestes metodologies contribueixin a la millora de la cohesió de grup i a l’aprenentatge de la biologia i la geologia. ca
dc.description.abstract [eng] El joc ens acompanya des de petits: Emprem el joc per relacionar-nos i per a descobrir el nostre entorn i, tot i que el joc és una acció planera, el pes d’aquest minva a mesura que creixem. En aquest treball es pretén explorar com es poden introduir el joc i els seus beneficis – des de la cohesió de grup a l’aprenentatge significatiu – en una classe d’educació secundària, concretament en la matèria de biologia i geologia. Per fer-ho, s’ha realitzat una recerca bibliogràfica de dues aproximacions del joc a l’educació formal: la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs. La gamificació es basa en l’ús d’elements propis dels jocs en un entorn no lúdic, mentre que a l’ABJ s’adapta un joc a fi que un dels seus objectius sigui l’aprenentatge. A més de la revisió teòrica, s’han elaborat una sèrie de propostes per introduir la gamificació i l’ABJ a l’aula. Les propostes plantejades són diversificades i tenen una alta transferibilitat a l’aula. En conjunt, creiem que aquestes propostes poden servir perquè docents s’animin a implementar la gamificació i l’ABJ a l’aula, i que aquestes metodologies contribueixin a la millora de la cohesió de grup i a l’aprenentatge de la biologia i la geologia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Jugar ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Jocs ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Biologia i Geologia ca
dc.subject.other Play ca
dc.subject.other Game ca
dc.subject.other Gamification ca
dc.subject.other Game-based learning ca
dc.subject.other Biology and Geology ca
dc.title Aplicació de la Gamificació i l'Aprenentatge Basat en Jocs a les Matèries de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:47Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics