Unfolding the potential of literary texts in the EFL classroom: A didactic proposal

Show simple item record

dc.contributor Jacob Abad, Karen Lesley
dc.contributor.author Sauerschell Payeras, Inés
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T11:21:51Z
dc.date.available 2022-02-16T11:21:51Z
dc.date.issued 2021-07-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157686
dc.description.abstract [eng] This paper focuses on the role literature can play in the EFL classroom, putting forward a didactic proposal that aims to encourage both language learning itself and an interest in the reading practice. The review of the theoretical framework will provide the basis for the subsequent development of the didactic proposal that will seek to offer a dynamic and collaborative approach in the classroom, where literature will be the material through which the learners will practice the four skills and approach the target culture. ca
dc.description.abstract [spa] El presente trabajo se centra en el papel que la literatura puede jugar en la clase de EFL, presentando una propuesta didáctica que pretende incentivar tanto el propio aprendizaje del idioma como el interés por la práctica lectora. La revisión del marco teórico ofrecerá las bases para el posterior desarrollo de la propuesta didáctica que buscará ofrecer un enfoque dinámico y colaborativo en el aula, donde la literatura será el material a través del cual el alumno practicará las cuatro destrezas y se aproximará a la cultura meta. ca
dc.description.abstract [cat] El present treball se centra en el paper que la literatura pot jugar en la classe d’EFL, presentant una proposta didàctica que pretén incentivar tant el propi aprenentatge de l’idiome com l'interès per la pràctica lectora. La revisió del marc teòric oferirà les bases per al posterior desenvolupament de la proposta didàctica que buscarà oferir un enfocament dinàmic i col·laboratiu a l'aula, on la literatura serà el material a través del qual l'alumne practicarà les quatre destreses i s'aproximarà a la cultura meta. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other EFL ca
dc.subject.other literature ca
dc.subject.other intercultural awareness ca
dc.subject.other collaborative learning ca
dc.subject.other language skills ca
dc.title Unfolding the potential of literary texts in the EFL classroom: A didactic proposal ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:50Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics