[cat] El present treball proposa cinc itineraris didàctics pels cinc municipis
ubicats al centre de la serra de tramuntana, Sóller, Fornalutx, Escorca, Bunyola
i Deià, tots ells construïts al voltant de l'edat mitjana i dels elements
arquitectònics, socials i culturals més típics d'aquesta.
Els cursos als quals van dirigits els cinc itineraris són segon d'ESO i segon de
batxillerat, i per tant les activitats estan adaptades als coneixements previs i als
continguts requerits pel currículum dels respectius nivells. Es pretén que els cinc
itineraris treballin les diferents competències que els alumnes han d'assolir al
llarg de la unitat didàctica a través d'activitats de diferent índole i agrupacions
que permetin el treball cooperatiu, i sobretot la integració de tots els alumnes
independentment de les seves mancances i fortaleses. Tots els itineraris estan
elaborats per realitzar-se en un moment donat de la unitat didàctica i per tant
s'han inclòs les activitats prèvies i posteriors que alumnes i professors haurien
de realitzar per poder dur a terme els itineraris amb èxit, i també un apartat
dedicat a l'avaluació de l'itinerari i un annex amb tot el material elaborat.
[eng] This resume proposes five didactic itineraries for the five
municipalities located in the center of the Sierra de Tramuntana, Sóller, Fornalutx,
Escorca, Bunyola and Deià, all of them built around the Middle Ages, and the
architectural, social and cultural elements. typical of this Age.
The courses to which the five itineraries are aimed are second year of ESO and
second year of baccalaureate, and therefore the activities are adapted to the
previous knowledge and the contents required by the curriculum of the respective
levels. It is meant that the five itineraries work the different skills that students
must achieve throughout the teaching unit through activities of different kinds and
groups that allow cooperative work, and especially the integration of all students
regardless of the its shortcomings and strengths. All the itineraries are elaborated
to be realized from the didactic unit and therefore the previous and later activities
have been included that students and teachers would have to realize to be able
to carry out the itineraries successfully, and also a section dedicated to the
evaluation of the itinerary and an annex with all the material prepared