La humanitat darrere les dates i els mapes: una proposta per aprofundir en el tractament de la competència CEC en l'assignatura de geografia i història

Show simple item record

dc.contributor Mascaró Moll, Jaume
dc.contributor.author Benejam Benejam, Rosa Joana
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T12:29:59Z
dc.date.issued 2021-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157695
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té l’objectiu de contribuir, des de l’assignatura de geografia i història a fer de l’ESO una etapa educativa que prioritzi la formació holística, que fomenti la consciència social, el gaudi, el pensament crític, la creativitat, i la capacitat de resposta davant situacions complexes de les/dels alumnes. Parteix de la postura que el treball amb les manifestacions culturals és una eina imprescindible tan per aconseguir aquest ensenyament integral, com per adquirir un coneixement i habilitats verdaderament significatives en el camp de les ciències socials. A nivell pedagògic, defensa l’ensenyament competencial com un model adequat per a l’aplicació d’aquesta perspectiva i presenta una mostra d'activitats que uneixen diferents continguts de l’actual currículum de geografia i història, amb el treball actiu de la competència “consciència i expressions culturals”, establerta com a clau segons la legislació educativa vigent. ca
dc.description.abstract [spa] Este trabajo pretende contribuir, desde la asignatura de geografía e historia a transformar la ESO en una etapa educativa que priorice la formación holística, que fomente la conciencia social, el goce, el pensamiento crítico, la creatividad y la capacidad de enfrentarse a situaciones complejas de les alumnas y los alumnos. Parte de la postura de que el trabajo con las manifestaciones culturales es una herramienta imprescindible tanto para conseguir esta educación integral como para la adquisición de unas habilidades y conocimientos verdaderamente significativos de las ciencias sociales. Así, defiende la enseñanza competencial como un modelo adecuado para la aplicación de esta perspectiva y presenta una muestra de actividades que unen diferentes contenidos del actual currículum de geografía e historia, con el trabajo activo de la competencia “conciencia y expresiones culturales”, establecida como clave en la legislación educativa vigente. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Ensenyament competencial ca
dc.subject.other competència expressió i consciència culturals ca
dc.subject.other geografia i història ca
dc.subject.other humanitats ca
dc.subject.other Enseñanza competencial ca
dc.subject.other competencia expresión y conciencia cultural ca
dc.subject.other geografía e historia ca
dc.subject.other humanidades ca
dc.title La humanitat darrere les dates i els mapes: una proposta per aprofundir en el tractament de la competència CEC en l'assignatura de geografia i història ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:53Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics