L’estudi del període 1756-1781 des d’una perspectiva institucional. Propostes didàctiques a partir del Capítol II del Tom XI de l’Enciclopèdia de Menorca

Show simple item record

dc.contributor Alzina Seguí, Pere Jaume
dc.contributor.author Serra Torrent, Óscar
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T07:35:03Z
dc.date.issued 2021-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157718
dc.description.abstract [cat] Aquesta proposta s´inscriu dintre de la línia de treball consistent en generar, a través dels Treballs de Fi de Màster, estratègies i materials educatius basats en l´Enciclopèdia de Menorca que puguin ser potencialment aplicables en l´àmbit de l´educació reglada. A més, i degut a la natura del Màster de Formació del Professorat, el projecte que aquí es presenta se centra necessàriament en l´esfera de l´Educació Secundària i ho fa, de forma més concreta, en el segon curs de Batxillerat. La formació de l´autor del TFM ha determinat l´elecció d´un capítol de caràcter històric, específicament el segon del Tom XI (i.e. “De la Menorca Britànica a la Consolidació de l´Estat Liberal”), dedicat a l´ocupació francesa de Menorca i a la segona presència britànica i que comprèn l´arc cronològic que va des de 1756 a 1781 (i.e. “De la Conquesta Francesa a la Guerra de les Tretze Colònies, 1756-1781”). Les activitats centrals que es presenten tenen com a nexe comú la indagació, des d´una vessant institucional, respecte al patrimoni històric que s´inscriu dintre del període exposat en aquest capítol de l´Enciclopèdia. El mètode implicat inherentment en la resolució d´aquestes propostes nuclears té una doble dimensió, analítica i sintètica, i els materials aportats una natura expositiva i il·lustrativa. La forma en què estan plantejades les propostes permet pensar en una iteració aplicada a altres fases històriques i la utilització dels resultats com a fonament de noves realitats didàctiques o acadèmiques. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Patrimoni històric ca
dc.subject.other canvi i continuïtat ca
dc.subject.other aculturació ca
dc.subject.other identitat ca
dc.subject.other institució cultural ca
dc.title L’estudi del període 1756-1781 des d’una perspectiva institucional. Propostes didàctiques a partir del Capítol II del Tom XI de l’Enciclopèdia de Menorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:07Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics