dc.contributor |
Alzina Seguí, Pere Jaume |
|
dc.contributor.author |
Serra Torrent, Óscar |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-17T07:35:03Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157718 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquesta proposta s´inscriu dintre de la línia de treball consistent en
generar, a través dels Treballs de Fi de Màster, estratègies i materials educatius
basats en l´Enciclopèdia de Menorca que puguin ser potencialment aplicables en
l´àmbit de l´educació reglada. A més, i degut a la natura del Màster de Formació
del Professorat, el projecte que aquí es presenta se centra necessàriament en
l´esfera de l´Educació Secundària i ho fa, de forma més concreta, en el segon
curs de Batxillerat. La formació de l´autor del TFM ha determinat l´elecció d´un
capítol de caràcter històric, específicament el segon del Tom XI (i.e. “De la
Menorca Britànica a la Consolidació de l´Estat Liberal”), dedicat a l´ocupació
francesa de Menorca i a la segona presència britànica i que comprèn l´arc
cronològic que va des de 1756 a 1781 (i.e. “De la Conquesta Francesa a la
Guerra de les Tretze Colònies, 1756-1781”).
Les activitats centrals que es presenten tenen com a nexe comú la
indagació, des d´una vessant institucional, respecte al patrimoni històric que
s´inscriu dintre del període exposat en aquest capítol de l´Enciclopèdia. El
mètode implicat inherentment en la resolució d´aquestes propostes nuclears té
una doble dimensió, analítica i sintètica, i els materials aportats una natura
expositiva i il·lustrativa. La forma en què estan plantejades les propostes permet
pensar en una iteració aplicada a altres fases històriques i la utilització dels
resultats com a fonament de noves realitats didàctiques o acadèmiques. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local |
ca |
dc.subject.other |
Patrimoni històric |
ca |
dc.subject.other |
canvi i continuïtat |
ca |
dc.subject.other |
aculturació |
ca |
dc.subject.other |
identitat |
ca |
dc.subject.other |
institució cultural |
ca |
dc.title |
L’estudi del període 1756-1781 des d’una perspectiva institucional. Propostes didàctiques a partir del Capítol II del Tom XI de l’Enciclopèdia de Menorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:04:07Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|