Cap a una educació més participativa: metodologies actives aplicables en el context de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Palmer Vidal, Jaume
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T08:02:21Z
dc.date.available 2022-02-17T08:02:21Z
dc.date.issued 2021-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157720
dc.description.abstract [cat] Malgrat que avui dia tant el món com la societat es troben immersos en continus processos de revisió i evolució aquest esperit transformador encara no ha acabat d’arribar a l’esfera docent. Així doncs, l’ensenyament encara sembla tenir una condició anacrònica respecte els nous temps, ancorada en el famós tàndem professor-llibre de text. En aquest escenari, les metodologies actives (basades en dotar a la figura dels estudiants un rol protagonista) esdevenen un canvi en la metodologia docent amb un gran potencial a l’hora de preparar a les noves generacions de tal forma que puguin fer front a les necessitats i particularitats que demanda el món i context contemporani. El present treball final de màster pretén ser un exemple pràctic de com metodologies d’aquest tipus (tals com el treball cooperatiu o la gamificació) tenen cabuda dins el currículum de Biologia i Geologia a l’etapa d’educació secundària obligatòria, més concretament a 3r curs. ca
dc.description.abstract [eng] Despite the fact that today's world and society are immersed in continuous processes of revision and evolution this transforming spirit has not yet reached the teaching sphere. Thus, teaching still seems to have an anachronistic status with respect to the new times, anchored in the famous teacher-textbook tandem. In this scenario, active methodologies (based on giving students a leading role) are a change in teaching methodology with great potential when it comes to preparing new generations to face the needs and particularities demanded by the contemporary world and context. This master's degree final project aims to be a practical example of how methodologies of this type (such as cooperative work or gamification) have a place in the Biology and Geology curriculum at the compulsory secondary education stage, more specifically in the 3rd year. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Pedocentrisme ca
dc.subject.other Metodologies Actives ca
dc.subject.other Treball Cooperatiu ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.title Cap a una educació més participativa: metodologies actives aplicables en el context de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:08Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics