Didàctica de valors i ciència a través de la història. Proposta d’una dinàmica dialògica cooperativa per a la prevenció de violència en les aules.

Show simple item record

dc.contributor Oliver Trobat, Miquel Francesc
dc.contributor.author Cerván Solozábal, Juan Carlos
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T08:37:26Z
dc.date.available 2022-02-17T08:37:26Z
dc.date.issued 2021-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157728
dc.description.abstract [cat] Vivim un període de canvis constants que ha afavorit replantejar certes mancances presents en el sistema educatiu, cosa que ha permès la consolidació de nous models d’aprenentatge que afavoreixen l’ensenyament de continguts mentre es fan feina amb competències i valors diversos. Aprofitant aquesta última circumstància, en el present treball de fi de màster es planteja una combinació de les metodologies cooperativa i dialògica amb la finalitat última de plantejar una proposta didàctica que serveixi de model de referència per al disseny de tasques on es treballin amb els valors de la solidaritat i l’empatia, claus per a la lluita contra l’assetjament escolar i episodis de violència similars, a través del mateix treball científic d’un dels episodis històrics més rellevant de la història present i que pot servir molt per aquest últim propòsit: la repressió franquista. ca
dc.description.abstract [eng] We are living a changing context that allowed us to raise again why some of the defects in our education system still remain. A question which gave path to the consolidation of new models of learning that encourage to teach contents, competences and values, all of them at the same time. Taking advantage of this previous situation, in this project, a new methodological combination of cooperative and dialogic learning processes will be considered in order to create a didactic design which can be used as a reference for designing new tasks in which solidarity and empathy values can be considered as key tools to fight against bullying and other violent actions in schools, and taught through the same scientific work on one of the most relevant historical episodes in our recent history, which basically serves as the perfect subject for this previous proposal: the Franco’s repression. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 94 - Història general i per països ca
dc.subject.other Aprenentatge dialògic ca
dc.subject.other aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other violència ca
dc.subject.other repressió franquista ca
dc.subject.other història ca
dc.title Didàctica de valors i ciència a través de la història. Proposta d’una dinàmica dialògica cooperativa per a la prevenció de violència en les aules. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:54Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics