Proposta de pati actiu: intervenció zonal per fomentar el desenvolupament integral

Show simple item record

dc.contributor Palou Sampol, Pere
dc.contributor.author Mojer Soler, Óscar
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T13:04:11Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157759
dc.description.abstract [cat] Els objectius principals presentats en aquest treball final de màster són en primer lloc el d’identificar el nivell d’activitat física de l’alumnat durant el temps de pati i posteriorment poder avaluar els efectes de la intervenció. Com a objectiu secundari, observarem si amb l’estructuració del pati en sis zones l’alumnat potencia les capacitats treballades en aquestes zones. Podem observar que el treball està distribuït en tres grans blocs. En el primer es desenvolupa el marc teòric on es ressalta la disminució de la pràctica d’activitat física per part dels adolescents, quina és la normativa actual que regeix el temps d’esplai, quines són les estratègies que fomenten l’increment de l’activitat física durant aquest període i el potencial dels patis com espai d’aprenentatge. En segon lloc trobarem la intervenció realitzada en l’IES. El que es pretén identificar mitjançant el qüestionari és el temps de pràctica d’activitat física durant el temps de pati per part de l’alumat, quines són les activitats i esports que duen a terme actualment i finalment, detectar quins són els que els agradaria practicar per així crear un pati adaptat a les seves necessitats. En el darrer apartat es presenta una proposta didàctica on el pati s’estructura en sis zones (de punteria, col·laborativa, competitiva, d’equilibri i propiocepció, sentit rítmic i de coordinació) i en concloure la intervenció s’observarà si l’alumnat ha progressat en les aptituds que potencien aquestes zones. L’avaluació de la punteria, de l’equilibri dinàmic, de la coordinació i del ritme es realitzarà amb un test per a cada una de les avaluacions previ a la intervenció i un cop aquesta hagi finalitzat. En conclusió, amb aquest estudi es pretén identificar que segueix havent-hi un dèficit d'activitat física per part del nostre alumnat i es presenta com a solució la transformació del pati com una de les eines per intentar pal·liar aquest dèficit. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pati ca
dc.subject.other Activitat Física ca
dc.subject.other Salut ca
dc.title Proposta de pati actiu: intervenció zonal per fomentar el desenvolupament integral ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:05:07Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics