La pràctica creativa com a eina d’atenció a la diversitat a una aula heterogènia de llengua castellana: inventar una notícia a 1r d’ESO

Show simple item record

dc.contributor Franco Sánchez, Ana María
dc.contributor.author Teixeira Mesquida, Noelia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T14:00:55Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157766
dc.description.abstract [cat] És un deure de tots els professionals en educació atendre a la diversitat de les aules a través de pràctiques inclusives com el DUA (Sala et al., 2013). La creativitat, a part de ser una habilitat fonamental per la competència d’aprendre a aprendre, és un facilitador de l’aprenentatge i una eina útil per l’educació inclusiva. L’activitat creadora permet la flexibilització i personalització de les pràctiques educatives, el desenvolupament de l’educació emocional, la resolució de conflictes i l’autonomia de l’estudiant. Per tots aquests motius, la creativitat ha de ser un element central de l’escola del segle XXI. La proposta didàctica relacionada amb la pràctica creativa s’ha formulat entorn a la notícia. Els alumnes d’una aula heterogènia de primer d’ESO han demostrat haver progressat tots en el seu aprenentatge i entès els conceptes bàsics de la notícia a través de l’elaboració d’una notícia escrita, oral o oral-visual. Els alumnes han realitzat la tasca ajustant-la a les seves necessitats i interessos i per això els resultats han estat positius. S’ha pogut evidenciar en aquest treball que la creativitat és una facilitadora de l’aprenentatge, és útil per apropar les pràctiques diàries de classe al DUA i fomenta la competència d’aprendre a aprendre a través de l’autonomia de l’alumnat. Les activitats fonamentades en la creació original són una metodologia d’ensenyament i un instrument d’avaluació inclusius. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Creativitat ca
dc.subject.other diversitat ca
dc.subject.other inclusió ca
dc.subject.other DUA ca
dc.subject.other competència aprendre a aprendre ca
dc.title La pràctica creativa com a eina d’atenció a la diversitat a una aula heterogènia de llengua castellana: inventar una notícia a 1r d’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:05:12Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics