Intel·ligències múltiples: La interdisciplinarietat com a via per la seva introducció a les aules de secundaria

Show simple item record

dc.contributor Deyá Bauzá, Miguel José
dc.contributor.author Sorolla Surribas, Alba
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-18T08:59:47Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157767
dc.description.abstract [cat] El treball que es presenta té com a fonament la Teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner, basada en l’argument que son cada individu posseeix un gran espectre de intel·ligències, combinades de diferent manera i destacant més en unes o unes altres. S’ha volgut accentuar la seva correlació amb el sistema de competències bàsiques i en la forma per poder incorporar-les a les metodologies d’aprenentatge de les aules d’educació secundària. Per això, abans, ha estat necessària una fase de diagnòstic sobre l’estat de la qüestió en un context real, mitjançant la observació i a partir d’ un seguit d’enquestes que han permès veure la realitat entorn les bases de la Teoria de les intel·ligències múltiples d’un IES de Palma. Finalment, es presenta una proposta didàctica on es demostra la possibilitat de treballar-les a taves de la interdisciplinarietat. ca
dc.description.abstract [spa] El artículo que se presenta tiene como fundamento la Teoría de las inteligencias múltiples de Howard Gardner, basada en el argumento de que cada individuo posee un gran espectro de inteligencias, combinadas de distinta manera i destacando más en unas que otras. Se ha querido acentuar su correlación con el sistema de competencias básicas i la forma de poder introducirlas en las metodologías de aprendizaje en las aulas de educación secundaria. Antes, ha sido necesaria una fase de diagnóstico sobre el estado de la cuestión en un contexto real, mediante la observación i un conjunto de encuestas que han permitido observar la realidad en torno las bases de la Teoría de las inteligencias múltiples de un IES de Palma. Finalmente se ha hecho una propuesta didáctica donde se demuestra la posibilidad de trabajarlas mediante la interdisciplinariedad. ca
dc.description.abstract [eng] The article which we present is based on the Theory of multiple intelligences. In his work, Howard Gardner takes into account that people have different intelligences, in different degrees and combinations. This article is also intended to show the interrelation between the Theory of multiple intelligences and the key competencies and find the way to introduce them into de secondary school classrooms. First of all, has been necessary a diagnostic phase through observation and surveys which has made it possible to analyse a real context on the implementing of the Theory of multiple intelligences of an IES in Palma. Finally, presents a didactic proposal based on interdisciplinarity to incorporate them. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other interdisciplinarietat ca
dc.subject.other transversalitat ca
dc.subject.other competències bàsiques i educació ca
dc.subject.other inteligencias múltiples ca
dc.subject.other interdisciplinariedad ca
dc.subject.other transversalidad ca
dc.subject.other competencias básicas y educación ca
dc.subject.other multiple intelligences ca
dc.subject.other interdisciplinarity ca
dc.subject.other transversality ca
dc.subject.other key competences and education ca
dc.title Intel·ligències múltiples: La interdisciplinarietat com a via per la seva introducció a les aules de secundaria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:05:12Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics