[cat] El Parc Natural del Llevant de Mallorca és un espai amb un alt valor
paisatgístic i social. L’objectiu de la present investigació és dissenyar un
itinerari didàctic perquè l’alumnat de l’assignatura de Geografia i Història de
tercer curs d’ESO pugui conèixer de primera mà els elements que el
conformen. Inicialment s’aprofundeix en la teoria de l’aprenentatge significatiu
com a base per plantejar un aprenentatge constructivista i un treball de les
competències bàsiques. Els continguts conceptuals, procedimentals i
actitudinals giren entorn de la presa de consciència i posada en valor dels
recursos territorials del Parc Natural. El resultat és un itinerari circular de sis
quilòmetres que transcorre per diferents elements etnològics, històrics i
paisatgístics molt interessants des del punt de vista didàctic. Les dinàmiques
d’ensenyament-aprenentatge fomenten la investigació, observació i reflexió
de l’alumnat. El material docent elaborat inclou unes rúbriques que
possibiliten l’avaluació per competències.