L’autocompassió: la nova clau per a la millora socioafectiva dels alumnes de les Illes Balears

Show simple item record

dc.contributor López Roca, Núria
dc.contributor.author Cortés Puyol, Silvia Montserrat
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-18T10:23:00Z
dc.date.available 2022-02-18T10:23:00Z
dc.date.issued 2021-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157773
dc.description.abstract [cat] L’autocompassió és un innovador factor preventiu dels problemes emocionals i conductuals de l’alumnat i especialment profitós per als alumnes en situació de vulnerabilitat emocional o amb risc de conductes de desajustament social. En el següent treball es planteja la viabilitat d’incorporar activitats d’entrenament en aquesta habilitat als centres d’educació secundària. En primer lloc, es descriuen els conceptes d’autocompassió i de factors de prevenció, per a posteriorment analitzar la situació socioemocional dels adolescents de les Illes Balears. A continuació, s’explora la manera d’afrontar aquestes situacions al context escolar mitjançant l’anàlisi de les activitats recollides als Plans d’Acció Tutorial (PAT) presents als centres de la nostra comunitat. Finalment, es presenta una proposta d’implementació d’un programa d’entrenament en autocompassió a un curs de secundària. Es conclou que l’autocompassió és una eina capaç d’atendre a les necessitats dels adolescents, útil per a prevenir diversos problemes socioemocionals i que resulta viable incorporar-la al PAT. ca
dc.description.abstract [eng] Self-compassion is an innovative buffering factor for students’ emotional and behavioral problems, especially useful for emotionally vulnerable adolescents with social maladjustment. This paper considers the viability to incorporate activities from a self-compassion training program at secundary schools. Firstly, the main concepts of this variable and buffering factors are described, in order to analyze the socio-emotional situation of the adolescent population in the Balearic Islands. Furthermore, the way to cope with these situations in a scholar context is explored by the analysis of the activities which appear in the Tutorial Action Plans (PAT, in Spanish) of the centers of our autonomous community. Finally, we propose a way to implement a self-compassion training program in a high school course. In conclusion, self-compassion is a useful tool to respond to adolescents' emotional needs, it helps them to prevent socio-emotional problems and also it can be incorporated into a PAT document. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Autocompassió ca
dc.subject.other Factor de prevenció ca
dc.subject.other Pla d’Acció Tutorial ca
dc.title L’autocompassió: la nova clau per a la millora socioafectiva dels alumnes de les Illes Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:05:17Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics