[cat] La investigació ha sigut històricament la principal eina de creació de
coneixement i la forma en que la humanitat ha pogut resoldre problemes de
caràcter científic o tècnic. En l’aspecte acadèmic molts cops la investigació es
centra dins l’àmbit universitari, sent aquest residual dins altres espais com el
batxillerat o la formació professional, tret d’algunes excepcions.
Aquest treball té com a objectiu desenvolupar una proposta didàctica
estructurada a través dels continguts de dos mòduls del Cicle Formatiu de Grau
Superior en Integració Social, de la família de Serveis a la Comunitat, on la
realització d’una investigació amb treball de camp servirà per assolir
competències i coneixements claus per a la pràctica professional. Dins aquesta
formació, de component més tècnic, ens trobam amb la importància de
desenvolupar estratègies d’investigació per tal de millorar l’aprenentatge i la
capacitació, però també per impulsar la investigació dins la pràctica
professional per tal de millorar les intervencions. A més, el camp de la
investigació social ens ofereix una font inesgotable de recursos que, a tots els
nivells, poden ser objecte d’un projecte de recerca.
El desenvolupament d’aquesta proposta pretén oferir un fil conductor per tal de
realitzar amb èxit aquest procés fonamentat en l’Aprenentatge Basat en
Projectes i obrir una línia de treball amb múltiples possibilitats de
desenvolupament horitzontal i vertical.