L'aprenentatge cooperatiu per a fomentar l'educació inclusiva a l'ESO

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Serra Llambias, Júlia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T08:39:51Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157834
dc.description.abstract [cat] L’aprenentatge cooperatiu (AC) és un model d’ensenyament i aprenentatge que pot potenciar valors propis de l’educació inclusiva i pot permetre donar resposta a la diversitat dels alumnes. Així doncs, amb l’objectiu de formar al claustre de secundària sobre tècniques i estructures cooperatives per a fomentar la inclusió educativa, s’ha dut a terme una revisió de la documentació científica relacionada amb l’AC i l’educació inclusiva, per tal de dissenyar una proposta de formació per al professorat. Aquesta proposta de formació consta de nou sessions teòriques i pràctiques, sobre tècniques per a treballar en equip i de forma cooperativa, a l’aula, per tal de potenciar i afavorir l’educació inclusiva. Amb aquest treball s’ha conclòs que des del departament d’orientació, és necessari formar al professorat i promoure un canvi de model educatiu, per tal d’introduir noves formes d’ensenyament, a partir de l’AC, per tal d’afavorir la inclusió educativa dels alumnes. ca
dc.description.abstract [eng] Cooperative learning is a model of teaching and learning that can enhance and enable values inherent to inclusive education and allows for a response to the diversity of students. Therefore, with the aim of instructing secondary school teachers in cooperative techniques and structures to promote inclusive education, a review of scientific documentation related to cooperative learning and inclusive education has been carried out in order to design a training proposal for teachers. This training proposal consists of nine theoretical and practical sessions on techniques for teamwork and cooperative work in the classroom, in order to promote and encourage inclusive education. With this work, it has been concluded that from the educational guidance department, it’s necessary to train teachers and promote a change of educational model, in order to introduce new forms of teaching, based on cooperative learning, to promote the educational inclusion of students. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other educació inclusiva ca
dc.subject.other professorat ca
dc.subject.other formació ca
dc.title L'aprenentatge cooperatiu per a fomentar l'educació inclusiva a l'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics