dc.description.abstract |
[cat] El present treball té la intenció de valoritzar i aportar un punt de vista rellevant
sobre un element humà que sembla que és una excepció a les aules: l’humor.
L’humor, aquesta pràctica cultural tan important a les vides de totes les
persones del planeta, sembla que, històricament, té mala fama a les aules,
donat que l’educació és una cosa seriosa, no ha de ser un joc; ens hi juguem el
futur. Així i tot, defensarem aquí que, donats els beneficis intel·lectuals,
emocionals i socials que l’humor, com a pràctica cultural, i el riure, com a
necessitat humana universal, és imprescindible per a un ambient d’aula ric,
significatiu i alegre.
Sabem que les emocions positives són catalitzadores fortíssimes de les
experiències d’aprenentatge i sabem que una de les emocions positives més
comunes és l’alegria i la relaxació que aporta riure. Riure amb altres persones
ens agermana i ens relaxa, ens permet abordar temàtiques tenses des d’una
perspectiva diferent, inclús provocadora, sense que això ens hagi de generar
preocupació, tensió o trauma.
Així, idò, si les persones docents i els centres som capaces d’introduir a les
aules l’humor amb sistematització rigorosa, amb finalitats i objectius clarament
pedagògics, aconseguirem tenir aules on les experiències d’aprenentatge
siguin més significatives, els ambients siguin més relaxats i les relacions
humanes siguin més fluides.
Finalment, per aconseguir-ho es proposen materials i exercicis que puguin
funcionar amb independència del nivell o de la persona docent, interdisciplinaris
i transversals. |
ca |