L'humor a l'aula. Per a un llenguatge pedagògic alegre i significatiu

Show simple item record

dc.contributor Alzina Seguí, Pere Jaume
dc.contributor.author Pons Taltavull, Jaume Carles
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T08:41:33Z
dc.date.available 2022-02-22T08:41:33Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157835
dc.description.abstract [cat] El present treball té la intenció de valoritzar i aportar un punt de vista rellevant sobre un element humà que sembla que és una excepció a les aules: l’humor. L’humor, aquesta pràctica cultural tan important a les vides de totes les persones del planeta, sembla que, històricament, té mala fama a les aules, donat que l’educació és una cosa seriosa, no ha de ser un joc; ens hi juguem el futur. Així i tot, defensarem aquí que, donats els beneficis intel·lectuals, emocionals i socials que l’humor, com a pràctica cultural, i el riure, com a necessitat humana universal, és imprescindible per a un ambient d’aula ric, significatiu i alegre. Sabem que les emocions positives són catalitzadores fortíssimes de les experiències d’aprenentatge i sabem que una de les emocions positives més comunes és l’alegria i la relaxació que aporta riure. Riure amb altres persones ens agermana i ens relaxa, ens permet abordar temàtiques tenses des d’una perspectiva diferent, inclús provocadora, sense que això ens hagi de generar preocupació, tensió o trauma. Així, idò, si les persones docents i els centres som capaces d’introduir a les aules l’humor amb sistematització rigorosa, amb finalitats i objectius clarament pedagògics, aconseguirem tenir aules on les experiències d’aprenentatge siguin més significatives, els ambients siguin més relaxats i les relacions humanes siguin més fluides. Finalment, per aconseguir-ho es proposen materials i exercicis que puguin funcionar amb independència del nivell o de la persona docent, interdisciplinaris i transversals. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Humor ca
dc.subject.other aprenentatge ca
dc.subject.other experiència ca
dc.subject.other transversalitat ca
dc.title L'humor a l'aula. Per a un llenguatge pedagògic alegre i significatiu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics