Projecte d’escriptura creativa en anglès

Show simple item record

dc.contributor García García-Roldán, Luis Miguel
dc.contributor.author Coll Allès, Àgada
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T08:49:18Z
dc.date.available 2022-02-22T08:49:18Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157838
dc.description.abstract [cat] El treball pretén posar de manifest algunes de les mancances que existeixen en l’ensenyament de llengües estrangeres. És comú que a les classes d’anglès es caigui fàcilment en la descontextualització dels continguts gramaticals, de tal manera que els alumnes aprenen com es formen les estructures gramaticals, però no saben com utilitzar-les de manera fluïda, ni tenen interès en emprar-les en contextos no acadèmics. És important, per tant, que l’ensenyament d’un idioma vagi acompanyat d’un contingut que sigui motivant per l’alumne. Així, els projectes són una molt bona eina per posar en pràctica la llengua, ja que enlloc de centrar-se exclusivament en la teoria gramatical, animen als alumnes a realitzar diferents tasques alhora que utilitzen l’idioma que volen aprendre per comprendre o explicar un contingut que és del seu interès. En conseqüència, l’alumne aprèn a cercar per ell mateix els recursos necessaris per interpretar i descriure allò que vol contar, i s’acostuma a utilitzar l’idioma de manera molt més natural, com una vertadera eina de comunicació. Aquest enfocament no es centra, per tant, en evitar cometre errors gramaticals o ortogràfics, sinó en la capacitat que té l’alumne per comunicar-se de manera efectiva. Així, el treball consisteix en una proposta didàctica que es basa en introduir l’escriptura creativa a la classe d’anglès. Es tracta d’un aprenentatge basat en projectes que té per objectiu realitzar una tasca d’escriptura a cada unitat didàctica i que acabarà amb un producte final, que serà una novel·la. El treball pretén integrar els diferents continguts gramaticals de les unitats didàctiques amb continguts d’escriptura creativa, pensats i estructurats per obtenir aquest producte. Cada UD, per tant, seguirà una mateixa estructura en que s’introduiran els continguts d’escriptura creativa a la primera sessió i s’aniran treballant progressivament a través de lectures, vocabulari, gramàtica i diferents activitats de comprensió i producció orals. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Escriptura creativa ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Enfocament inductiu ca
dc.subject.other Gramàtica contextualitzada ca
dc.subject.other Llengües estrangeres ca
dc.title Projecte d’escriptura creativa en anglès ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:39Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics