[cat] En matemàtiques, una de les diferències entre les noves metodologies
competencials i les tradicionals és la importància que rep la capacitat de raonar
front la capacitat de memoritzar de manera no comprensiva. Amb aquesta
qüestió de fons, el següent treball parteix d’una revisió literària de les
característiques que defineixen metodologies compentecials com la resolució de
problemes i acaba amb una proposta didàctica amb relació a aquestes.
En una primera fase de recerca, s'aprofundeix en l'estudi del concepte
d'aquestes activitats i la seva aplicació a l'aula. Tot seguit es fa una breu anàlisi
de l'eina competencial que esdevenen els problemes, la seva importància dintre
del sistema actual, les seves tipologies i les principals estratègies de resolució
plantejades pels experts.
En últim lloc es presenta, d'acord amb la investigació prèvia, un recull d'activitats
competencials (tasques riques i resolució de problemes) fruit de l'estudi duit a
terme i de l'experiència en centres docents durant les pràctiques. Aquest recull
de creació pròpia adjunta una anàlisi dels continguts, estratègies i connexions
que treballa cada activitat així com una proposta metodològica i d'atenció a la
diversitat per a cada tasca.