Un projecte participatiu en el centre. El DOE com a impulsor

Show simple item record

dc.contributor Rosselló Ramon, Maria Rosa
dc.contributor.author Roca Mas, Maria Rosa
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T09:37:33Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157856
dc.description.abstract [cat] La participació de l’alumnat en la gestió i govern del centre és un dret fonamental a garantir a partir de l’Article 27.2. de la Constitució Espanyola (1978). És així, que la institució educativa té la responsabilitat d’educar als joves en competències socials i cíviques que els permetin ser ciutadans de ple dret i educats en valors democràtics, segons l’establert a la Convenció de Drets del Nin de 1089 i l’Article 6 del Decret 34/2015. En aquest sentit, el treball presenta la intervenció i proposta de disseny d’un projecte participatiu al centre, impulsat pel Departament d’Orientació Educativa, reconegut com un agent de canvi i dinamitzador de processos de desenvolupament personal i social, qui liderarà la proposta d’intervenció participativa, per la millora de la convivència al centre i els processos d’Educació-Aprenentatge. El present treball s’estructura a partir d’una primera part dedicada a la justificació de la temàtica, els objectius i la metodologia de treball, a partir d’un enfocament de revisió bibliogràfica sistematitzada. En segon lloc, s’exposa l’estat de la qüestió a partir de la revisió sobre els elements claus de la participació de l’alumnat al centre. Seguidament es planteja l’anàlisi de cinc programes de participació educativa internacionals i nacionals, que permeten extreure evidències per la justificació del disseny de la proposta d’intervenció. En tercer lloc, es presenta el disseny del projecte d’intervenció a partir de set fases claus, com: la concreció de la idoneïtat de la intervenció, l’anàlisi de la situació participativa de l’alumnat al centre, l’autoanàlisi i la reflexió de la pràctica docent, la concreció dels objectius de millora, el disseny del Pla d’acció, l’experimentació i avaluació del Pla d’acció i l’avaluació global del procés. Finalment, es concreten les conclusions de les quals es destaquen: el treball sistèmic a partir dels àmbits de l’aula, el centre i el context comunitari, la formació dels docents en el convenciment del canvi i competències cíviques, la relació la participació amb l’aprenentatge-acció, etc. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other participació educativa ca
dc.subject.other Departament d’Orientació Educativa ca
dc.subject.other educació inclusiva ca
dc.subject.other innovació educativa ca
dc.subject.other gestió i govern dels centres ca
dc.title Un projecte participatiu en el centre. El DOE com a impulsor ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:45Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics