dc.contributor |
Rosselló Ramon, Maria Rosa |
|
dc.contributor.author |
Roca Mas, Maria Rosa |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-22T09:37:33Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157856 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La participació de l’alumnat en la gestió i govern del centre és un dret fonamental
a garantir a partir de l’Article 27.2. de la Constitució Espanyola (1978). És així,
que la institució educativa té la responsabilitat d’educar als joves en
competències socials i cíviques que els permetin ser ciutadans de ple dret i
educats en valors democràtics, segons l’establert a la Convenció de Drets del
Nin de 1089 i l’Article 6 del Decret 34/2015. En aquest sentit, el treball presenta
la intervenció i proposta de disseny d’un projecte participatiu al centre, impulsat
pel Departament d’Orientació Educativa, reconegut com un agent de canvi i
dinamitzador de processos de desenvolupament personal i social, qui liderarà la
proposta d’intervenció participativa, per la millora de la convivència al centre i els
processos d’Educació-Aprenentatge. El present treball s’estructura a partir d’una
primera part dedicada a la justificació de la temàtica, els objectius i la
metodologia de treball, a partir d’un enfocament de revisió bibliogràfica
sistematitzada. En segon lloc, s’exposa l’estat de la qüestió a partir de la revisió
sobre els elements claus de la participació de l’alumnat al centre. Seguidament
es planteja l’anàlisi de cinc programes de participació educativa internacionals i
nacionals, que permeten extreure evidències per la justificació del disseny de la
proposta d’intervenció. En tercer lloc, es presenta el disseny del projecte
d’intervenció a partir de set fases claus, com: la concreció de la idoneïtat de la
intervenció, l’anàlisi de la situació participativa de l’alumnat al centre, l’autoanàlisi
i la reflexió de la pràctica docent, la concreció dels objectius de millora, el disseny
del Pla d’acció, l’experimentació i avaluació del Pla d’acció i l’avaluació global del
procés. Finalment, es concreten les conclusions de les quals es destaquen: el
treball sistèmic a partir dels àmbits de l’aula, el centre i el context comunitari, la
formació dels docents en el convenciment del canvi i competències cíviques, la
relació la participació amb l’aprenentatge-acció, etc. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
participació educativa |
ca |
dc.subject.other |
Departament d’Orientació Educativa |
ca |
dc.subject.other |
educació inclusiva |
ca |
dc.subject.other |
innovació educativa |
ca |
dc.subject.other |
gestió i govern dels centres |
ca |
dc.title |
Un projecte participatiu en el centre. El DOE com a impulsor |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:06:45Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|