Com desenvolupar el màrqueting amb l’aprenentatge basat en projectes a FP

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author López García, Sergio
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T11:51:58Z
dc.date.available 2022-02-22T11:51:58Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157884
dc.description.abstract [cat] L’aprenentatge basat en projectes és una metodologia activa que permet a l’alumnat adquirir coneixements i competències claus del segle XXI, mitjançant la creació i el desenvolupament d’un projecte real. L’objectiu d’aquesta metodologia és augmentar la motivació i el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat, atorgant-li un paper de líder durant el procés. Per la seva banda, el professorat actuarà en tot moment com a guia i motivador del procés. Igual que la societat, l’alumnat d'avui dia també ha evolucionat, de manera que no necessita una infinitat d'informació en la seva memòria, sinó que el que realment es valorarà i el farà ser totalment competent, serà la capacitat de resoldre problemes, de desenvolupar projectes, de ser creatiu, d’innovar, de ser capaç de prendre decisions i de treballar en equip entre altres. Aquest treball defineix la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes, d'on sorgeix, quins són els seus màxims exponents i com s’utilitza. També representa un estudi qualitatiu sobre el marc teòric de la metodologia, basat en evidències bibliogràfiques així com una aplicació pràctica amb l’objectiu final de poder fer una transferència a la vida real, concretament al món del màrqueting. Quant a la proposta didàctica, volem aplicar aquesta metodologia activa al nostre treball per tal de rompre amb el tradicional. Hem considerat que la Formació Professional és el canal més adequat per poder posar en pràctica aquesta metodologia, ja que són uns estudis tècnics i orientats a la vida professional i el nostre objectiu és poder oferir l’oportunitat d’aplicar una transferència dels projectes a la vida real. Per poder desenvolupar tota la proposta educativa, l’hem dividida en cinc fases i aquestes a la mateixa vegada en diferents missions dissenyades amb la intenció de desenvolupar objectius concrets i necessaris per accedir als següents nivells d’ensenyament-aprenentatge. Als darrers anys, de cada vegada són més centres els que estan aplicant aquesta metodologia, donant més oportunitats a l’alumnat. Per la nostra banda, volem fer servir aquesta proposta per donar més visibilitat a la metodologia dins de la Formació Professional. ca
dc.description.abstract [eng] Project-based learning is an active methodology that allows students to acquire skills & key knowledge of the 21st Century, by creating and developing real projects. The target of this methodology is to increase motivation and learning process for students, by giving them an active leading role during the process. In this process teachers will act not only as a guide, but also as a motivator. Like society, today’s students have also evolved, so that they don’t need an excess of information in their memory. A competitive and resolutive student will be the one that has the ability to resolve problems, develop projects, be creative, innovate and to be able to make decisions and to work as a team. This role defines the methodology of project-based learning, its origin, its maximum exponents are and how these are used. It also represents a qualitative study on the theorical framework of the methodology, based on bibliographic evidence, as well as a practical application with the final goal of being able to make a transfer in real life, specifically in the world of marketing. As for the didactic proposal, we want to apply this active methodology and break with the traditional working methodology. We believe that vocational training is the most appropriate channel to be able to implement this methodology, since these are technical and oriented studies in the professional life and our goal is to be able to offer the opportunity to apply and transfer of the projects into the real life. In order to develop the entire educational proposal, we have divided it into five phases and these at the same time in different missions designed with the intention of developing concrete targets to access the next levels of teachinglearning. In recent years, more and more schools are applying this methodology, giving more opportunities to students. We want to use this proposal to give more visibility to the methodology within Vocational Training. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 377 - Formació professional ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other metodologia activa ca
dc.subject.other pensament crític ca
dc.subject.other treball en equip ca
dc.subject.other motivació ca
dc.subject.other Project-based learning ca
dc.subject.other active methodology ca
dc.subject.other critical thinking ca
dc.subject.other teamwork ca
dc.subject.other motivation ca
dc.title Com desenvolupar el màrqueting amb l’aprenentatge basat en projectes a FP ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics