[cat] La necessitat de formar persones cada vegada més qualificades és una
demanda que impera a la nostra societat. Tanmateix, en parlar de persones
qualificades, no només ens estem referint a aquelles que demostrin domini de
continguts i coneixements, sinó que aquesta expressió, engloba molt més. El
treball del professorat a les aules ha de contribuir al desenvolupament de
competències en l’alumnat, entenent per competències el saber actuar en
situacions concretes que precisen d’actituds, destreses i habilitats aplicades de
forma creativa, flexible i responsable.
Aquest Treball de Fi de Màster té com a objectiu principal el disseny d'una
proposta didàctica sustentada en l'enfocament metodològic de l'Aprenentatge
Basat en Projectes per a l'etapa educativa de Formació Professional,
concretament per al mòdul de Formació i Orientació Laboral del primer curs del
Cicle Formatiu de Grau Superior d'Administració i Finances. La proposta
educativa tracta de donar resposta a les necessitats personals, professionals i
socials de l’alumnat, a fi d’aconseguir fomentar, incentivar i promoure el seu
interès i motivació pel que fa als continguts d’aquesta matèria.
Com a resultat de tot el treball efectuat, s'ha arribat a la conclusió que, si bé
aquesta metodologia didàctica pot resultar viable per la gran quantitat de
beneficis que presenta, no podem donar una resposta afirmativa que corrobori
amb certesa que la seva aplicació a l'aula incrementarà tant l'interès com la
motivació de l’alumnat, degut en gran mesura a la falta d'implementació real de
la proposta en una aula.
[eng] The need to train more and more qualified people is a demand that prevails in
our society. However, when we speak of qualified people, we are not only
referring to those who demonstrate mastery of content and knowledge, but this
expression encompasses much more. The work of teachers in the classroom
must contribute to the development of skills in students, understanding skills to
know how to act in specific situations that require attitudes, skills and abilities
applied in a creative, flexible and responsible way.
This Master's Thesis has as its main objective the design of a didactic proposal
based on the methodological approach of Project-Based Learning for the
educational stage of Vocational Training, specifically for the Training and Career
Guidance module. of the first year of the Higher Degree Training Course in
Administration and Finance. The educational proposal seeks to respond to the
personal, professional and social needs of students, in order to encourage,
encourage and promote their interest and motivation in terms of the contents of
this subject.
As a result of all the work carried out, it has been concluded that, although this
teaching methodology may be viable due to the large number of benefits it
presents, we cannot give an affirmative answer that corroborates with certainty
that its application to the classroom will increase both the interest and
motivation of students, due in large part to the lack of actual implementation of
the proposal in a classroom.