Desenvolupament del pensament crític i creatiu mitjançant la implementació del model STEAM per la promoció de la salut als centres d'educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Forteza Ferrer, Pep
dc.contributor.author Cisneros Barroso, María Eugenia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-23T08:02:21Z
dc.date.available 2022-02-23T08:02:21Z
dc.date.issued 2021-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157913
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Màster (TFM) es proposa abordar un tema de molta actualitat com és la desinformació com a problema per a la salut. Estem vivint l'era de la informació, els mitjans de comunicació i les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) formen ja part imprescindible de les nostres vides i tenen una gran influència en aquestes. Malgrat que el problema de la desinformació no és nou, la pandèmia causada pel SARS-CoV-2 ha evidenciat més la gravetat d’aquest i el seu possible impacte sobre la salut. El tractament de la informació és un element que permet treballar alhora gairebé totes les competències clau que estableix el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria. El tractament de la informació forma part de les competències del Marc digital de competència digital (DigComp). Aquest TFM contribueix a desenvolupar dos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): per una part el relatiu a la salut i el benestar i per altra a aconseguir una educació de qualitat, en tenir com a objectiu empoderar a les persones a portar un estil de vida més sostenible i saludable. Espanya és un dels països que es troba a la cua pel que respecta a l’ensenyament d’eines per verificar informació. Per això es proposa com a objectiu principal d'aquest treball fer una recerca bibliogràfica sobre l'estat de la qüestió per tal de dissenyar una intervenció didàctica que es pugui implementar en els centres d'educació secundària d'una manera interdisciplinària, fomentant el treball competencial per desenvolupar el pensament crític essencial per construir l'alfabetització informacional en el camp de les ciències de la salut. La intervenció que es proposa està contextualitzada en el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria. A més de la intervenció, també es facilita un pla per avaluar els resultats de la seva implementació. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 614 - Higiene i salut pública. Contaminació. Prevenció d'accidents. Infermeria ca
dc.subject.other Alfabetització mediàtica ca
dc.subject.other desinformació ca
dc.subject.other pensament crític ca
dc.subject.other STEAM ca
dc.subject.other promoció de la salut ca
dc.title Desenvolupament del pensament crític i creatiu mitjançant la implementació del model STEAM per la promoció de la salut als centres d'educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:07:45Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics