L’aprenentatge realista com a pràctica educativa per tal de treballar la competència d’aprendre a aprendre dins l’assignatura de geografia i història

Show simple item record

dc.contributor Oliver Trobat, Miquel Francesc
dc.contributor.author Martínez Viusà, Mireia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-23T08:28:20Z
dc.date.available 2022-02-23T08:28:20Z
dc.date.issued 2021-07-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157921
dc.description.abstract [cat] El present treball és una proposta d’adequació de L’Aprenentatge Realista a la legislació vigent i a les aules de secundària de les Illes Balears, més concretament a l’assignatura de Geografia i Història. Un cop realitzada la investigació preliminar, i tenint en compte l'extensió del treball, es va decidir concretar l’estudi en l’aplicació d’aquest mètode de treball a la competència d’aprendre a aprendre i en com es poden obtenir evidències per tal d’avaluar-la. Amb l’objectiu de trobar els punts d’encaix entre normativa i metodologia s’ha realitzat un marc conceptual en el qual s’ha investigat sobre el que estipula la legislació respecte a la competència d’aprendre a aprendre a nivell espanyol i balear, s’ha indagat sobre el concepte d’avaluar i les seves possibilitats per, finalment, definir els diferents elements de l’educació en clau realista que són necessaris per a l’elaboració d’una proposta didàctica. Per tal de raonar l’exposat en el paràgraf anterior, s’ha utilitzat dos tipus de materials. D’una banda, la bibliografia específica tant de l’aprenentatge realista com publicacions en les quals es treballen les normatives vinculades a la legislació i a l’educació. De l’altre, els indicis procedents de la implementació de la proposta didàctica que es va dur a terme en dues aules d’ESO. Un cop analitzades les fonts i les dades aportades per la pràctica es pot afirmar que l’aplicació de l’aprenentatge realista a l’aula és viable, entra dins de la legislació i és molt beneficiós per tota la comunitat educativa, especialment els alumnes, que veuen estimulada la seva autonomia envers l’aprenentatge. ca
dc.description.abstract [eng] Through this work we aim to demonstrate how the Realistic Learning Model can become an asset in the development of Learning to Learn Competency, specifically in the subject of History.and Geography. In order to do so, a methodological strategy has been developed which relies on Reflective Itinerary, which lay out an intentional reflexive sequence to provide students with a toolset that promotes the autonomy skill of the students of the Secondary stage. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge Realista ca
dc.subject.other Itinerari Reflexiu ca
dc.subject.other Competència d’aprendre a aprendre ca
dc.subject.other Metodologia activa ca
dc.subject.other Autonomia de l’alumnat ca
dc.title L’aprenentatge realista com a pràctica educativa per tal de treballar la competència d’aprendre a aprendre dins l’assignatura de geografia i història ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:07:46Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics