[cat] El present treball es fonamenta en la utilitat de la novel·la com a eina educativa
per a aproximar-se a la ciència. Mitjançant la recerca bibliogràfica, l’anàlisi dels
continguts del currículum de l’assignatura de Biologia i Geologia i l’aplicació de
diversos qüestionaris tant a docents com a alumnat, s’estudia la implementació
actual d’aquesta aproximació així com els seus principals beneficis i dificultats.
Així mateix, per a potenciar aquest ús de la novel·la dins l’àmbit de les ciències,
s’elabora una sèrie de propostes d’activitats, que es publiquen com a recurs
educatiu obert (REO) per aprofitar la potencialitat que aquestos ofereixen en
l’actualitat, especialment al fer ús de les TIC. En aquest recurs, s’inclouen
diverses aportacions. Per una banda, per a facilitar la recerca i accés, es
presenta una recopilació de diverses novel·les amb base científica, així com
guies d’activitats, ja disponibles en obert, per a treballar-hi. Per altra banda, i
com a aportació principal del present treball, s’elaboren noves guies d’activitats
per a certes novel·les, seleccionades especialment pel seu interès dins del
currículum de l’assignatura de biologia a diferents nivells de l’ESO.