Despertem vocacions científiques a l’aula. Proposta d’actuació a l’illa de Menorca

Show simple item record

dc.contributor Miquel Roigé, Fernando
dc.contributor.author Arguimbau Anglada, Maria
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-23T11:03:58Z
dc.date.issued 2021-07-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157951
dc.description.abstract [cat] Uns coneixements mínims en ciències són imprescindibles per viure en la societat actual, cada vegada més exigent. L’estudi de matèries STEM afavoreix el pensament crític i el desenvolupament de competències molt demandades al món laboral, però existeix una tendència cap a la desmotivació de l’alumnat adolescent envers les matèries de ciències, i són molts els que, just poden, les abandonen. A les aules, per animar els i les estudiants a escollir matèries STEM, poden fer-se infinitat d’actuacions incidint en el currículum, la metodologia i l’avaluació; i acostant l’ensenyament acadèmic al món professional. A Menorca s’han detectat mancances en activitats de divulgació i de foment de les vocacions científiques i tecnològiques que acostin el món laboral a l’educatiu, i contribueixin a la visualització de referents i del paper de la dona en la ciència. Aquest treball té com a missió fer front a aquestes qüestions. S’estudia l’estat de l’ensenyament de les ciències a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), s’analitzen diverses iniciatives de foment de vocacions STEM i es repassen les institucions de l’àmbit presents a Menorca. S’exploren accions d’orientació acadèmica i professional en entorns d’aprenentatge formals i no formals. Finalment, s’elabora un pla d’orientació acadèmica i professional en l’àmbit STEM dirigit a alumnat menorquí de 3r d’ESO. La proposta consta d’onze sessions que involucren professionals i institucions locals. Pretén ser innovadora i coherent amb les necessitats detectades, recollint els punts forts que ofereix Menorca en els camps de la ciència, la tecnologia, la salut i la recerca; contribuint a l’acostament de les professions a l’alumnat diana, fent visible les desigualtats de gènere en l’àmbit STEM, i fent-los concebre el coneixement científic com cultura imprescindible per viure. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Orientació acadèmica i professional ca
dc.subject.other educació científica ca
dc.subject.other STEM ca
dc.subject.other vocació ca
dc.subject.other referents ca
dc.title Despertem vocacions científiques a l’aula. Proposta d’actuació a l’illa de Menorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:07:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics