[cat] L'Aprenentatge Servei(APS) és una proposta metodològica que combina
l'adquisició de coneixements amb la realització d'un servei a la comunitat
davant una necessitat real de la societat. Aquest treball pretén fer un intercanvi
intergeneracional entre gent gran en situació de dependència moderada i
l’alumnat del Grau Mitjà d’Atenció a persones en situació de Dependència per
facilitar el coneixement mutu, intercanviar coneixements i habilitats, a través
d’una proposta didàctica que utilitza la metodologia d’APS i que és dur a terme
al primer curs del cicle formatiu. En la primera part del treball es duu a terme
una aproximació teòrica de l’APS. En la segona part del treball, explico el
desenvolupament de la proposta didàctica, amb la qual es fomenta l’adquisició
de coneixement per part de l’alumnat a través del “learning by
doing”col·laborant amb una entitat social que treballa amb persones majors
amb dependència. Finalment s'exposa la necessitat d’incrementar el
desenvolupament de projectes d’APS en la formació professional.
[eng] Service Learning (APS) is a methodological proposal that combines the
acquisition of knowledge with the performance of a service to the community in
front of a real need of society. This work aims to make an intergenerational
exchange between elderly people in a situation of moderate dependence and
the students of the Average Degree of Attention to people in a situation of
Dependence to facilitate mutual knowledge and skills, through a didactic
proposal that uses the methodology of APS and it takes place in the first course
of the formative cycle. In the first part of the project, a theoretical approach to
APS is carried out. In the second part, I explain the development of the didactic
proposal, which encourages the acquisition of knowledge by students through
"learning by doing" collaborating with a social entity that works with elder people
with dependency. Finally, there is a need to increase the development of APS
projects in vocational training.