La ludificació i una proposta d’aplicació a l’assignatura de Tecnologia

Show simple item record

dc.contributor Alonso Pons, Salvador
dc.contributor.author Ribas Palerm, Alberto
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-03-02T12:19:25Z
dc.date.available 2022-03-02T12:19:25Z
dc.date.issued 2021-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/158076
dc.description.abstract [cat] Estem en una època de grans canvis tecnològics i l’educació no es queda al marge d’aquests canvis, un exemple és la utilització de les TIC als centres educatius, on avui dia és habitual l’ús aquestes eines tant per part del professorat com de l’alumnat. Tot i que no és necessari l’ús de les TIC per aplicar mecàniques dels jocs a l’aprenentatge, hem de dir que les diferents eines de les quals disposem ens faciliten l’aplicació de la ludificació a l’ensenyança. La ludificació, de l’anglès gamification, consisteix en aplicar característiques dels jocs, com ara puntuacions, sistemes de medalles o insígnies i taules de classificacions per tal d’ajudar als alumnes en el procés d’aprenentatge. Nosaltres com a docents o futurs docents tenim la necessitat d’augmentar la motivació de l’alumnat i la ludificació aplicada a l’ensenyança pot ésser una solució, en determinats casos, per millorar aquesta situació. En aquest treball de fi de màster veurem en primer lloc la definició de la paraula ludificació i com ja Piaget, Vigotski i Groos han donat una gran importància al joc en el procés d’aprenentatge. D’altra banda analitzarem algunes de les eines de ludificació com ara Kahoot, Plickers, entre d’altres Finalment farem una proposta d’aplicació de la ludificació a l’assignatura de Tecnologia de 4t de l’ESO utilitzant les diferents eines TIC i els resultats obtinguts a les pràctiques del màster de formació del professorat amb els diferents grups de l’IES Isidor Macabich. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other ludificació ca
dc.subject.other tecnologia ca
dc.subject.other gamificació ca
dc.subject.other motivació ca
dc.subject.other TIC ca
dc.title La ludificació i una proposta d’aplicació a l’assignatura de Tecnologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:09:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics