[cat] En els darrers anys, la Intel·ligència Artifical (IA)
ha experimentat un progrés significatiu. S’han desenvolupat i
millorat algunes tècniques com el Processament del Llenguatge
Natural, i els àmbits d’aplicació de les eines que fan ús de la
IA s’han ampliat. Un dels nous entorns d’aplicació de la IA és
l’educatiu, que ja es beneficia dels avantatges que poden aportar
les eines basades en IA.
Durant aquest Treball de Fi de Màster s’investiguen els
beneficis i les aplicacions de la Intel·ligència Artificial en l’àmbit
educatiu per valorar la possibilitat d’implementar una eina que
permeti aportar més valor als alumnes de l’assignatura Gestió
de Projectes del grau d’Enginyeria Informàtica de la Universitat
de les Illes Balears.
La recerca sistemàtica d’aplicacions que fan ús de la Intel·ligència Artificial ha permès trobar nombrosos estudis sobre
les múltiples formes d’utilitzar la IA per aportar més valor
als estudiants. Aquests estudis han estat analitzats i, han estat
utililitzats com a guia per seleccionar les millores resultants del
Treball de Fi de Grau defensat el curs 2019-2020 i que poden
ser implementades mitjançant una eina que faci ús de la IA.
En concret, a aquest Treball de Fi de Màster es planteja el
desenvolupament i implantació d’un xatbot.
[eng] In the last years, Artificial Intelligence (AI) has experimented
a significant progress. Some techniques like Natural Language
Processing have been developed and improved and each day
the use of tools that employ AI is becoming more popular
in many different environments. One of these environments
is education, as it benefits from the advantages that AI based
tools can provide.
During this Master’s Thesis we research the benefits and
applications of Artificial Intelligence in the field of education
to assess the possibility of implementing a chatbot as a tool
that can provide more value to the students of the Project
Management subject of the Computer Engineering Degree at
University of the Balearic Islands.
The systematic research of applications has resulted in
the finding of numerous studies that show multiple ways of
applying AI to provide more value for the students. These
studies have been analyzed and used as a guide to select the
resulting improvements of the Final Degree Project defended
in the 2019-2020 academic year that can be implemented by
means of an AI tool.