[cat] La documentació pedagògica s’entén avui en dia com una estratègia important
per als educadors per tal de proporcionar entorns d’aprenentatge d’alta qualitat.
El seu objectiu és recollir i exposar sistemàticament els processos educatius
seguits pels infants, construint una narració que ajuda a entendre la identitat de
la infància. El següent treball té per objectiu dur a terme una revisió
sistematitzada de la literatura per tal d’analitzar les investigacions empíriques
existents en el camp de l’Educació Infantil sobre la documentació pedagògica.
Per això, es varen seleccionar i analitzar 23 documents. Els resultats mostren
com, tot i haver-hi obstacles en el seu correcte desenvolupament dins les aules,
la documentació pedagògica ha demostrat ser una pràctica molt beneficiosa per
la comunitat educativa. A més, es deixa palesa la necessitat de seguir investigant
els aspectes relacionats amb aquesta pràctica per tal de millorar la qualitat dels
serveis d’atenció a la primera infància.
[eng] Pedagogical documentation has been understood as an important way for early
childhood educators to provide high-quality learning environments for children.
Its aim is to remember and expose systematically processes of children, building
a narrative that helps us understand the identity of childhood. The following article
aims to carry out a systematic review of the literature to analyze empirical
research in the field of Early Childhood Education on pedagogical documentation.
For this purpose, 23 documents have been selected and analyzed. The results
show that, although there are still difficulties in the correct development of this
practice, pedagogical documentation has proven to be a beneficial practice for
those involved in the education community. Furthermore, it is necessary to
continue investigating aspects related to pedagogical documentation to improve
the quality of early childhood care services.