Export project: furniture from Germany to Mallorca

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dc.contributor Serra Cantallops, Antoni
dc.contributor.author Sepasgosarian, Roxana Alicia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-05-05T10:51:59Z
dc.date.available 2022-05-05T10:51:59Z
dc.date.issued 2022-05-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/158937
dc.description.abstract [eng] The objective of this thesis is to enlighten every step an export project follows when trying to enter a foreign market. In this case, it is a German furniture producer company, and the foreign market refers to Mallorca. In first place, the company overview is made and the project is detailed. Also, the chosen destination is explained. Followingly, the target country is described, and the differences among both are explained in terms of economy, society and work environment, so that it is possible to establish the market segment it will be focused on: German residents, holiday-homes and the business sector. Thirdly, the microenvironment explains where the demand will come from, how this one going to be supplied and all the legal aspects concerning an export between member-countries of the EU. The next step requires the internal and external positive and negative factors affecting the exporting firm, as well as the description of their values and objectives and how are they planning on meeting them. Furthermore, it provides the planning of different activities during a particular time period. The last part shows the numerical reflection including the Return on Investment. It concludes with a positive outcome. ca
dc.description.abstract [spa] El objetivo de este trabajo es ilustrar cada paso que sigue un proyecto de exportación con la intención de expandirse a un mercado extranjero. En este caso es una empresa alemana productora de muebles y el mercado extranjero se refiere a Mallorca. En primer lugar, se explica generalmente la empresa y se detalla el proyecto de expansión. También se explica el destino escogido. Después, se describe el país destinatario y se analizan las diferencias entre ambos países en cuanto a economía, sociedad y entorno laboral. De esta forma es posible establecer el segmento de mercado objetivo: residentes alemanes, viviendas vacacionales y otras empresas. En tercer lugar, se explicará a través del entorno microeconómico de dónde vendrá la demanda, como se proveerá a ésta, así como los aspectos legales que referidos al comercio entre países miembros de la Unión Europea. El siguiente paso requiere un análisis interno y externo, positivo y negativo de los factores afectantes, al igual que describir los valores de la empresa, sus objetivos y cómo cumplirlos. Además, muestra las actividades a llevar a cabo durante un periodo de tiempo determinado. Por último, se refleja numéricamente el retorno de la inversión. Concluirá de forma positiva. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject 334 - Formes d'organització i cooperació en l'economia ca
dc.subject 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses ca
dc.subject.other Export ca
dc.subject.other Furniture ca
dc.subject.other Sustainability ca
dc.subject.other Germany ca
dc.subject.other Balearic Islands ca
dc.title Export project: furniture from Germany to Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


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