L’Educació Emocional en Nines i Nins amb Trastorn de l’Espectre Autista

Show simple item record

dc.contributor Sureda Garcia, Inmaculada
dc.contributor.author Ques Garcia, Esperança
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-09-22T09:23:10Z
dc.date.available 2022-09-22T09:23:10Z
dc.date.issued 2022-09-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159725
dc.description.abstract [cat] Els infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), a banda d’altres varies afectacions, es caracteritzen per comptar amb una pobre competència emocional, presentant dèficits en la percepció de les emocions, la qual cosa suposa un problema a l’hora de desenvolupar una relació afectiva o emocional amb altres persones (Miguel,2006). En aquest treball es fa una revisió bibliogràfica de les característiques evolutives dels infants amb TEA donant especial èmfasi a les variables socioemocionals i parant atenció a les diferents propostes d’intervenció psicopedagògica per a l’alumnat d’infantil i primària amb TEA dels darrers anys. Per a això, primer es fa una introducció sobre els aspectes clau, fent un breu apunt sobre la importància de l’abordatge d’aquesta temàtica en aquest treball i a continuació es desenvolupa tot el cos del treball, destacant la importància de la educació emocional i incloent una comparativa de les diverses propostes d’intervenció amb aquest tipus d’alumnat concloent amb un apartat d’implicacions educatives. El treball està centrat en una població escolar d’infantil i primària, i es centra en intervencions fetes o programes dissenyats, tant de caire nacional com internacional, dels darrers anys, ja que ha estat quan l’educació emocional ha guanyat un major pes i s’ofereix més informació de qualitat al respecte degut a un millor coneixement sobre el tema. ca
dc.description.abstract [eng] Children with Autism Spectrum Disorder (ASD), apart from several other affectations, are characterized by poor emotional competence, presenting deficits in the emotions’ perception, which represents a problem when developing an affective or emotional relationship with others (Miguel, 2006). This paper performs a bibliographic review about the evolutionary characteristics of children with ASD, with special emphasis in socioemotional variables and paying attention to the different proposals for psychopedagogical intervention for preschool and primary students with ASD, over the past years. To do this, an introduction is made about the key aspects, making a brief note on the importance of addressing this theme in this study, and then the entire work’s body is developed, highlighting the importance of emotional education and including a comparison of the diferents proposals of intervention with this kind of students, finishing with those with better results. The study is focused on a preschool and primary school population and focuses on interventions or programmes designed in the past years, both nationally and internationally, as it has been when emotional education has gained importance and there’s more quality information offered due to a better knowledge about the subject. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject.other Autisme ca
dc.subject.other educació emocional ca
dc.subject.other infantil ca
dc.subject.other primària ca
dc.subject.other intervenció ca
dc.subject.other autism ca
dc.subject.other emotional education ca
dc.subject.other pre-school ca
dc.subject.other primary ca
dc.subject.other intervention ca
dc.title L’Educació Emocional en Nines i Nins amb Trastorn de l’Espectre Autista ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics