[cat] En aquest treball s’explica la relació que té la música amb els esports i el moviment a través d’activitats esportives posades en pràctica amb les quals s’aconsegueixen uns certs objectius musicals. Primer es farà una comparativa entre la música i l’esport per a poder veure la relació que hi ha entre les dues disciplines. Seguidament es comencen a exposar diferents aspectes o qualitats musicals relacionades amb diferents esports, els quals seran descrits. S’han seleccionat dos esports per a cada aspecte musical citat al treball, i s’ha fet una comparativa entre els resultats de les activitats dels dos esports del mateix tema musical. Finalment es duran a terme unes valoracions finals per a comparar els resultats dels diferents aspectes musicals treballats. Les activitats d’aquest projecte estan dirigides i posades en pràctica amb els alumnes de Llenguatge musical de tercer curs de grau elemental de l’Escola Municipal de Música de Sóller, la qual ofereix ensenyaments reglats i no reglats amb una àmplia oferta d’ensenyaments de diferents especialitats instrumentals com són piano, guitarra, percussió, flauta, trompeta, trompa, clarinet, saxòfon, violí i viola. Els objectius principals d’aquest treball són veure que la música té una estreta relació amb l’esport i el moviment i que a través d’activitats esportives motivadores per als alumnes es poden arribar a aconseguir objectius musicals del currículum del grau elemental de música. Es treballaran els tres blocs musicals fonamentals trobats en el decret que regula els estudis musicals a través de les activitats dels diferents esports. He decidit fer aquest treball d’investigació perquè la majoria dels meus alumnes de Llenguatge musical practiquen algun tipus d’esport, i vaig pensar que seria interessant comprovar amb ells com a partir de certes activitats esportives es poden arribar a aconseguir objectius musicals del currículum del grau elemental de música