dc.contributor |
López Blanco, Jesús |
|
dc.contributor.author |
Sardón Trabazo, Loida Abigail |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-18T11:52:48Z |
|
dc.date.available |
2022-10-18T11:52:48Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/159846 |
|
dc.description.abstract |
[spa] Hacia finales del siglo XIX surgió el género de cabaret, el cual estaba vinculado a un tipo de música irreverente como crítica a la realidad. Su carácter subversivo con un trasfondo irónico y surrealista., fue defendido por compositores reconocidos en el campo de la música académica, como Erik Satie (1866-1925) y Francis Poulenc (1899-1963), que pretendían evitar la grandilocuencia de la música de finales de siglo. En este trabajo revisaremos el cabaret como herramienta de expresión artística a comienzos del siglo XX, y cómo influenció en Satie y Poulenc. A continuación, haremos una propuesta vocal interpretativa de una selección de dos canciones en el estilo cabaret con un planteamiento híbrido entre la técnica vocal clásica y la popular (más hablada), potenciando el estilo en el que se canta este género |
ca |
dc.description.abstract |
[cat] Cap a finals del segle XIX va sorgir el gènere de cabaret, el qual estava vinculat a un tipus de música irreverent com a crítica a la realitat. El seu caràcter subversiu amb un rerefons irònic i surrealista., va ser defensat per compositors reconeguts en el camp de la música acadèmica, com Erik Satie (1866-1925) i Francis Poulenc (1899-1963), que pretenien evitar la grandiloqüència de la música de finals de segle. En aquest treball revisarem el cabaret com a eina d’expressió artística al començament del segle XX, i com aquest gènere va influenciar en Satie i Poulenc. També farem una proposta vocal interpretativa de dos cançons en l’estil cabaret amb un plantejament híbrid entre la tècnica vocal clàssica i la popular (més parlada), potenciant l'estil en el qual es canta aquest gènere. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Towards the end of the 19th century, the cabaret genre emerged linked to a type of irreverent music as a critique of reality. Its subversive character with ironic and surrealistic undertones, was defended by renowned composers in the field of academic music, such as Erik Satie (1866-1925) and Francis Poulenc (1899- 1963), who sought to avoid the grandiloquence of the music of the end of the century. In this project we will review cabaret as a tool of artistic expression in the early 20th century, and how it influenced Satie and Poulenc. We will then make a vocal performance proposal of a selection of two songs in the cabaret style with a hybrid approach between classical and popular (more spoken) vocal technique, enhancing the style in which this genre is sung. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
spa |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
78 - Música |
ca |
dc.subject.other |
Music-halls |
ca |
dc.subject.other |
Satie, Erik (1866-1925) |
ca |
dc.subject.other |
Poulenc, Francis (1899-1963) |
ca |
dc.subject.other |
Cabaret |
ca |
dc.subject.other |
Música |
ca |
dc.subject.other |
S. XIX |
ca |
dc.subject.other |
S. XX |
ca |
dc.title |
A l’heure oú les lois se taisent: influencia del cabaret en la obra para voz y piano de Erik Satie (1866-1925) y Francis Poulenc (1899-1963) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|