[eng] The aim of this research has been to evidence and uphold the new trend of the digital nomadism as an interesting market segment to diversify the tourist destinations. During the last decade, globalization and technological development, has undefined the lines between work and leisure, while the geographical barriers are less important to many jobs. Due to the Covid-19, the telework has been taken into our lives. Despite meeting all the necessary requirements to meet the needs of this segment, why is Mallorca not committed to attracting these professionals? Is there a market gap for innovative proposals that want to support this cause?
[spa] El objetivo de esta investigación ha sido evidenciar y defender la nueva tendencia del nomadismo digital como un segmento de mercado interesante para diversificar los destinos turísticos. Durante la última década, la globalización y el desarrollo tecnológico, ha desdibujado las líneas entre el trabajo y el ocio, mientras que las barreras geográficas son menos importantes para muchos trabajos. Debido al Covid-19, el teletrabajo se ha llevado a nuestras vidas. Pese a cumplir todos los requerimientos necesarios para satisfacer las necesidades de este segmento, ¿por qué Mallorca no apuesta por atraer estos profesionales? ¿Hay un hueco de mercado para propuestas innovadoras que quieran apoyar esta causa?