[cat] Avui dia, motivar els alumnes de secundària és un dels principals reptes al qual s’enfronten els docents. No és una tasca fàcil, però tampoc impossible. Per aconseguir-ho, és de vital importància reflexionar sobre l’existència d’aquesta desmotivació, acceptar-la i utilitzar-la com a catalitzadora de canvis que introdueixin millores qualitatives a les aules i afavoreixin l’aprenentatge significatiu dels estudiants. Tanmateix, es requereix el suport i un treball conjunt de tots els agents que formen part del sector educatiu. La manca de motivació a secundària és un problema de tots.La innovació educativa és un instrument que, ben emprat, pot contribuir a estimular l’alumne, a despertar el seu interès per les matèries, a implicar-se i participar a classe, a convertir-se en protagonista del seu aprenentatge i a il·lusionar-se pel seu present i futur de la seva educació. Però, hi ha consciència sobre què és realment innovar a les aules? Quins elements han d’estar presents perquè es produeixi la innovació?Aquest treball reflexiona i dona resposta a aquestes preguntes. Així mateix, posa de manifest com la innovació educativa va més enllà d’introduir canvis, i com el rol del professor, l’educació emocional i l’atenció a la diversitat a les aules juguen un paper fonamental en la seva consecució. Finalment, presenta una proposta educativa basada en la metodologia de l’aprenentatge cooperatiu i inspirada en les Miniolimpíades d’Economia de les Illes Balears. Està dirigida als alumnes de 4t d’ESO i un dels seus principals objectius és poder ser d’utilitat perquè la motivació torni a “brillar” a les aules de secundària.“L'educació no consisteixa omplir un càntir,sinó enencendre un foc.” (William Butler Yeats).