[cat] Les metodologies àgils van sorgir a principis del segle XXI com solució pel
desenvolupament de projectes tecnològics on la creació d’un nou producte es
feia segons els requeriments “tancats” pel client. Sovint succeïa que el que el
client demanava no era el que realment volia i el que volia no era el que realment
necessitava. Per evitar aquestes ineficiències es va desenvolupar un nou
sistema de feina on, fent una selecció d’idees de l’equip “d’experts” s’esmicolava
tota la feina en petites tasques (anomenats “sprints”) que es provaven i es
presentaven al client, de tal manera que si hi havia qualque error de concepte,
resultava molt més fàcil la seva reorientació.
En els darrers anys, són moltes les empreses de qualsevol àmbit que han
començat a adoptar aquestes pràctiques per tal de millorar el rendiment dels
seus equips.
En estudiar aquest Màster de Formació de Professorat, he descobert que moltes
de les metodologies d’ensenyament comparteixen característiques amb les
metodologies àgils i, no només això, sinó que a més, aquestes darreres van
alineades amb les recomanacions educatives per l’alumnat amb necessitats
específiques de suport ed.ucatiu, especialment TDAH.
A aquest TFM es plantejarà com es podrien fer servir les metodologies àgils,
especialment Scrum, perquè els i les alumnes elaborin un valuós producte: el
seu aprenentatge