| dc.contributor | Garau López, Maria Miquela | |
| dc.contributor.author | Perelló Trias, Maria Teresa | |
| dc.date | 2022 | |
| dc.date.accessioned | 2023-08-01T06:45:07Z | |
| dc.date.issued | 2022-06-07 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/161365 | |
| dc.description.abstract | [cat] És evident la discriminació que ha patit la dona científica al llarg de la història així com la falta de visibilitat actual tant en la societat com en l’educació. Una de les conseqüències més notables de l’escassa representació de científiques és la manca de referents femenins a l’alumnat. Aquesta manca de reconeixement a la dona dins l’àmbit científic contribueix a enfortir els estereotips, els rols i les desigualtats de gènere presents en l’entorn patriarcal on socialitzen els joves. En aquest sentit, els centres educatius, com a principals agents socialitzadors dels adolescents, tenen un paper clau per erradicar el caràcter androcèntric de la ciència i combatre la discriminació sexista. Per tal de treballar aquests aspectes coeducatius, es presenta una proposta didàctica en forma de projecte competencial dirigida a augmentar la presència de les dones científiques dins les aules, concretament en l’assignatura de Biologia i Geologia de 3r d’ESO. D’aquesta manera, es pretén dotar a l’alumnat de referents femenins amb els quals identificar-se i proporcionar una visió més completa de la història de la ciència protagonitzada per científiques. L’objectiu de la proposta és disminuir el desequilibri entre homes i dones dins aquest àmbit fent que l’alumnat aprofundeixi sobre les vides, els èxits i les dificultats a les quals enfrontar-se les dones científiques per simplement ser dones i voler dedicar-se a la investigació. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | |
| dc.subject.other | Dones científiques | |
| dc.subject.other | Invisibilitat | |
| dc.subject.other | Referents femenins | |
| dc.subject.other | Estereotips de gènere | |
| dc.subject.other | Coeducació | |
| dc.title | Proposta coeducativa: la invisibilitat de les dones científiques | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2023-05-08T09:06:43Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |